ZNOVA NÚDZOVÝ STAV UŽ AKO ŠTÁTNE ZRIADENIE SLOVENSKEJ REPUBLIKY S OBMEDZENIAMI AKO VO VOJNE! Zákaz vychádzania v určenom čase možno určiť iba v čase vojny a vo výnimočnom stave. Nie v núdzovom! A môže tak učiniť iba Národná rada SR.
VLÁDA SR dnes 24.11.2021 vyhlásila uznesením č. 695 núdzový stav dňom 25. novembra 2021 na obdobie 90 dní, obmedzila slobodu pohybu a pobytu a zakázala uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať v počte nad 6 osôb, okrem osôb žijúcich v jednej domácnosti.
Do práce ísť možno, veď „arbeit macht frei“, rovnako „test und experimentálna vakcína macht frei“ !
Následne Mikas toto uznesenie „vykoná“ (t. j. určí podrobnosti a ďalšie regulácie) „vykonávacím“ opatrením vydaným na základe kompetenčného ustanovenia § 5 ods. 4 zákona č. 355/2007 Z. z., označeným ako „Vyhláška na nariadenie opatrení“. Kompetenčné ustanovenie je také, na základe ktorého správny orgán pri plnení pracovných povinností vydá po vypití rannej kávy napr. stavebné povolenie. A tak Mikas po zjedení desiaty vyhodí „Vyhlášku na nariadenie opatrení“ podľa § 5 ods. 4, § 48 ods. 4 cit. zákona cestou „sprostredkovateľa“ § 59b cit. zákona.
Základné práva a slobody tak budú znova obmedzené vládou a jedným úradníkom štátnej správy, nie Národnou radou SR.
Tento postup je v hrubom rozpore s čl. 51 ods. 2, čl. 72 Ústavy SR, kde podmienky a rozsah obmedzenia základných práv a slobôd v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu môže ustanoviť iba ústavný zákon, pričom Národná rada Slovenskej republiky je jediným ústavodarným a zákonodarným orgánom, ktorý ich môže obmedziť.
Nemôže to urobiť vláda ani nariadením podľa čl. 120 Ústavy SR, a už vôbec nie uznesením, tento právny akt nie je všeobecne záväzným právnym predpisom podľa § 1 ods. 1, § 15 zákona č. 400/2015 Z. z.
Uznesenie vlády je podľa § 13 písm. e) cit. zákona iný akt vyhlásený v Zbierke zákonov a je záväzný iba pre orgány, ktoré ho realizujú a pre dotknuté subjekty. Nie však pre všetky fyzické a právnické osoby ako všeobecne záväzný právny predpis.
Nieže uznesením, ale ani nariadením vlády podľa čl. 120 Ústavy SR nemožno obmedziť základné práva a slobody, to môže urobiť iba Národná rada SR podľa čl. 72 ústavy.
Následne Generálny prokurátor a Smer podajú na Ústavný súd SR návrh na preskúmanie hybridného aktu ÚVZ, ktorý s poukazom na čl. 125 ods. 1 Ústavy SR Ústavný súd skúmať nemôže. To preto, že hybridné právne akty hlavného hygienika SR nie sú preskúmateľné ústavným súdom vôbec, a to ani
- podľa čl. 125 ods. 1 písm. a) Ústavy SR – pretože nie sú zákonom, ani
- podľa čl. 125 ods. 1 písm. b) Ústavy SR – pretože nie sú nariadením vlády, ani všeobecne záväzným právnym predpisom ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy, keďže Úrad verejného zdravotníctva SR nie je s poukazom na § 3, § 21 Zák. č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy ministerstvom ani ostatným ústredným orgánom štátnej správy, ale s poukazom na § 3 ods. 1 písm. b), § 5 ods. 1 zákona č. 355/2007 Z. z. je orgánom verejného zdravotníctva, rozpočtovou organizáciou štátu zapojenou finančnými vzťahmi na rozpočet ministerstva, ani
- podľa čl. 125 ods. 1 písm. c) Ústavy SR – pretože nie sú všeobecne záväzným nariadením podľa čl. 68 (vo veciach územnej samosprávy a na zabezpečenie úloh vyplývajúcich pre samosprávu), ani
- podľa čl. 125 ods. 1 písm. d) Ústavy SR – pretože nie sú všeobecne záväznými právnymi predpismi miestnych orgánov štátnej správy a nie sú všeobecne záväzné nariadenia orgánov územnej samosprávy podľa čl. 71 ods. 2 ústavy, pretože Úrad verejného zdravotníctva SR nie je s poukazom na zákon č. 180/2013 Z. z. o organizácii miestnej štátnej správy obcou ani vyšším územným celkom (nie je vôbec subjektom práva podľa citovaného zákona), ale je s poukazom na § 3 ods. 1, písm. b), § 5 ods. 1 zákona č. 355/2007 Z. z. orgánom označeným v predchádzajúcom texte.
Právny akt Úradu verejného zdravotníctva je hybridný správny akt, nie je to všeobecne záväzný právny predpis. BODKA!
Právne akty Úradu verejného zdravotníctva SR označené ako „Opatrenia“ (do 14.10.2020) a „Vyhlášky na nariadenie opatrení“ (od 15.10.2020) sú právnou povahou totožné právne akty vydané podľa kompetenčného ustanovenia § 5 ods. 4 zákona č. 355/2007 Z. z., nie ako vykonávací právny predpis citovaného zákona podľa čl. 123 Ústavy SR v spojení s § 5 ods. 2, § 18 ods. 2, § 19 ods. 1, ods. 2 zákona č. 400/2015 Z. z. Nejde o všeobecne záväzné právne predpisy, ale o hybridné správne akty. Nezaväzujú každého, a teda tak, ako sú vydané, nezaväzujú nikoho!
Ústavný súd môže podľa čl. 125 ods. 1 Ústavy skúmať iba všeobecne záväzné právne predpisy označené v čl. 125 ods. 1 písm. a) – d) Ústavy SR, čo Mikasov právny akt vydaný na základe zákona ako individuálny alebo hybridný právny akt, nie je.
Napriek tomu Generálny prokurátor a Smer čakajú na rozhodnutie Ústavného súdu, ako vybaví ich návrhy ohľadne právnych aktov, ktoré Ústavný súd skúmať nemôže. O čo ide Generálnemu prokurátorovi a Smeru pri tejto „hre“ na „podávanie návrhov“ nevedno.
Toto je taký PRÁVNY „MAGLAJZ“… že sa to právne ani pomenovať nedá, o akú právnu obludnosť ide, ak právny akt, o ktorom Ústavný súd dňa 24.9.2020 povedal, že nie je všeobecne záväzným právnym predpisom, má dnes Ústavný súd na návrh Generálneho prokurátora a JUDr. Fica skúmať ako všeobecne záväzný právny predpis. Kedy sa akt vydaný po rannej káve štátneho úradníka na základe kompetenčného ustanovenia a obsahujúci individuálny prvok stal všeobecne záväzným právnym predpisom…?!
*** *** ***
K UZNESENIU VLÁDY SLOVENSKEJ REPUBLIKY Č. 695 Z 24. NOVEMBRA 2021
K NÁVRHU NA VYHLÁSENIE NÚDZOVÉHO STAVU A NA PRIJATIE OPATRENÍ PODĽA ČL. 5 ODS. 4 ÚSTAVNÉHO ZÁKONA Č. 227/2002 Z. Z. O BEZPEČNOSTI ŠTÁTU V ČASE VOJNY, VOJNOVÉHO STAVU, VÝNIMOČNÉHO STAVU A NÚDZOVÉHO STAVU V ZNENÍ NESKORŠÍCH PREDPISOV
Na základe uvedeného uznesenia vláda v bode:
B. vyhlásila dňom 25. novembra 2021 na obdobie 90 dní na postihnutom území, ktorým je celé územie Slovenskej republiky, núdzový stav.
C. obmedzila s účinnosťou od 25. novembra 2021 podľa čl. 5 ods. 4 ústavného zákona č.227/2002 Z. z. na území Slovenskej republiky slobodu pohybu a pobytu zákazom vychádzania od 25. novembra 2021 v čase od 05.00 hod. do 01.00 hod. nasledujúceho dňa, do odvolania, najneskôr však do 9. decembra 2021.
D. zakázala s účinnosťou od 25.novembra 2021 uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať v počte nad 6 osôb, okrem osôb žijúcich v jednej domácnosti.
Právna úprava:
Čl. 13 ods. 2 Ústavy SR: Medze základných práv a slobôd možno upraviť za podmienok ustanovených touto ústavou len zákonom.
Čl. 51 ods. 2 Ústavy SR: Podmienky a rozsah obmedzenia základných práv a slobôd a rozsah povinností v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu ustanoví ústavný zákon.
Čl. 72 Ústavy SR: Národná rada Slovenskej republiky je jediným ústavodarným a zákonodarným orgánom Slovenskej republiky.
Na doplnenie treba uviesť, že v citovanom uznesení vlády nie je označená právna kvalifikácia (úplným znením príslušných článkov a znenia skutkovej podstaty), ale namiesto toho je uvedené svojvoľné znenie nad rámec dikcie zákona.
Totižto podľa čl. 5 ods. 3 písm. g), ods. 4 Ústavného zákona č.227/2002 Z. z. v čase núdzového stavu možno obmedziť základné práva a slobody a uložiť povinnosti na postihnutom území najviac v tomto rozsahu: obmedziť slobodu pohybu a pobytu.
Nikde v tomto ustanovení sa neuvádza, že obmedzenie slobody pohybu a pobytu je práve zákazom vychádzania (zákon pozná aj iné formy regulácie tohto obmedzenia, nie je zrejmé, na základe čoho vláda zvolila práve tento spôsob). Toto obmedzenie však môže určiť iba Národná rada SR, nie vláda SR (Nález Ústavného súdu SR zo dňa 27.2.1997, sp. zn. PL. ÚS 7/96)!
Zároveň však (!) obmedziť slobodu pohybu a pobytu zákazom vychádzania v určenom čase možno iba v stave vojny podľa čl. 2 ods. 3 Ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. a výnimočnom stave podľa čl. 4 ods. 4 Ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. Nemožno ju však takto obmedziť v čase núdzového stavu. A nie uznesením vlády, ani nariadením, ale iba zákonom prijatým Národnou radou SR!
Znova však orgány verejnej moci budú ohýbať právo do nepredstaviteľných piruet a ľudí budú zatvárať a biť preto, že nerešpektujú, čo sa rešpektovať de iure objektívne nedá! …FAŠIZMUS na plné obrátky.
Opakovane je na Slovensku zavedený núdzový stav a to z dôvodu zavineného rozšírenia rôznych ochorení občanov Slovenska a ich úmrtí pre systematické obmedzovanie ich prístupu k základným právam a slobodám, vrátane riadneho dýchania, prístupu k zdravotnej starostlivosti a vôbec prístupu riadnemu životu vôbec.
Vláda SR používa na svojich občanov nariadenia ako vo vojne a sústavne občanom obmedzuje právo riadneho dýchania! Popritom ich núti k odovzádvaniu a testovaniu ich biologického materiálu a k vpravovaniu experimentálnych látok do tela.
Ide o cielenú dehumanizáciu človeka a depopuláciu spoločnosti… K tomu nám núdzový stav pomáhaj!
Zanechajte nám komentár