Zamerané na spokojnosť pacientov
Všeobecná nemocnica s poliklinikou Levoča, člen skupiny AGEL, v spolupráci s Regionálnou komorou sestier a pôrodných asistentiek v Levoči a Regionálnou komorou medicínsko–technických pracovníkov v Prešove usporiadala 21. apríla akreditovaný odborný seminár okresnej úrovne na tému Efektívna komunikácia v zdravotníctve.
Vzdelávacej akcie sa zúčastnilo 120 sestier z le-vočskej nemocnice a sestier z okresných všeobecných a špecializovaných neštátnych zdravotníckych zariadení a 30 medicínsko-technických pracovníkov.
Program tvorili 4 odborné prednášky, zamerané na získanie nových informácii o zásadách efektívnej komunikácie, ktorá zohráva významnú úlohu a je neoddeliteľnou súčasťou poskytovania zdravotnej starostlivosti. Prvú, s názvom Správna komunikácia v zdravotníckom tíme a s pacientom, predniesla Monika Strelcová, sestra z neurologického oddelenia VNsP Levoča. V druhej prednáške sa Adriana Brnová a spoluautorka Mária Soľanová z detského oddelenia zamerali na Zásady efektívnej komunikácie v zdravotníckom tíme a s pacientom, vzťah sestra – pacient. Edukácia pacienta pred rádiodiagnostickými vyšetreniami bola témou ďalšej prednášky, ktorú prezentovala Daniela Hudáková, rádiologická technička VNsP Levoča. Pos-ledná prednáška s názvom Momenty komunikácie a komunikačné bariéry zo strany zdravotníckych pracovníkov prezentovala námestníčka riaditeľa pre ošetrovateľskú starostlivosť VNsP Levoča PhDr. Beáta Ružbacka, MPH.
„Profesia sestry, ale aj iných zdravotníckych pracovníkov si vyžaduje celoživotné vzdelávanie, ktoré je predpokladom ich odborného rastu, zvyšovania a upevňovania spoločenského postavenia v zdravotníckom prostredí, ale aj v spoločnosti. V našej nemocnici im poskytujeme prostredníctvom odborných seminárov možnosť získavania nových informácii a poznatkov, lebo poznať a vedieť viac, znamená aj poskytovať optimálnu a primeranú starostlivosť pacientom na vysoko profesionálnej úrovni. V nemocnici je mnoho pacientov, ktorí sa nemajú dôvod usmievať, ale usmiata sestra im môže svojim prívetivým slovom a rozžiarenou tvárou aspoň na chvíľu spríjemniť deň,“ uviedla PhDr. Beáta Ružbacká, MPH. (mcs)
Zanechajte nám komentár