Spoločnosť TATRAKON ponúka bohatý sortiment výrobkov bez prídavných látok, tzv. „é-čok“ z rady NATUR
Spoločnosť TATARKON Poprad sa môže pochváliť 84-ročnou tradíciou konzervovania v našom regióne. Začiatky Tatra továrne sú spojené so spracovaním ovocia, zeleniny a výrobou ovocných nápojov. Dnes už málokto vie, že pod Tatrami sa kedysi vyrábala aj známa Marka, jeden z najpopulárnejších a obľúbených osviežujúcich nealkoholických nápojov na Slovensku. Až v 80-tych rokoch sa zmenil výrobný program bývaleho podniku Frucona a fabrika sa zamerala na výrobu mäsových konzerv, ktorým sa môže TATARKON pochváliť je, že firma ani po privatizácii nezanikla a ako jedna z mála konzervárni zostala v slovenských rukách. To jej umožnilo pokračovať v tradícii slovenského konzervárenstva a v roku 2001, ako prvá na Slovensku, získala certifikát EN ISO 9001:2000. Pri vstupe do Európskej únie splnila prísne požiadavky pre výrobu pasterizovaných a sterilizovaných mäsových výrobkov v hermeticky uzavretých obaloch, ich skladovanie a uvádzanie na trh. V roku 2005 sa stala víťazom súťaže Zamestnávateľ ústretový k rodine, o dva roky neskôr víťazom súťaže Národnej ceny SR za kvalitu podľa modelu výnimočnosti EFQM, v roku 2011 získala certifikát IFS – International Food Standard, ale aj ďalšie ocenenia na výrobky – národnú Značku kvality SK za plnenie nadštandardných kvalitatívnych ukazovateľov a iné. V súčasnosti sa firma zameriava na výrobu mäsových konzerv, hotových jedál a cereálií. TATRAKON má dve prevádzky, v popradskom závode sa vyrábajú mäsové konzervy a hotové jedlá, v prevádzke v Hranovnici zase sladké a slané cereálie, od kakaových guličiek, mušličiek, až po tradičné arašidové chrumky, ktoré sa na Slovensku predávajú dlhodobo, rovnako ako solené Hamky.
„V roku 1984 sme začali s výrobou nátierky Pali a o rok neskôr to bola dodnes neprekonaná zmes na špagety Morcadella. Oba tieto výrobky vznikli vo vývojovom pracovisku našej firmy a oba získali ocenenie Značka kvality SK. Sú to naše top výrobky a sú súčasťou výrobného programu Natur. Pripomeniem len, že viac ako 70 percent sortimentu vyrábame bez akejkoľvek chémie, len na prírodnej báze,“ uviedla Ing. Ivana Kacvinská, manažérka marketingu a obchodu. TATARKON sa však môže pochváliť aj ďalšími vynikajúcimi výrobkami, ovenčenými Značkou kvality SK, ako je napríklad Májka zlatá rada, Pali zlatá rada, Gazdovská pochúťka, Tatárska zmes, Chilli tousty, Salato Primavera, Salsa a Pikant, ale aj lahôdkový bravčový krém Májka či novinky roku 2014 Pečeňový syr, Gazdovská tlačenka a Šunková pena Paľko.
Ale nie iba samotná výroba zamestnáva ľudí v TATRAKONE. Po viacerých prenájmoch penziónu v Ždiari, ktorého vlastníkom je spoločnosť TATARKON, ho pred šiestimi rokmi zrekonštruovali a začali prevádzkovať vo vlastnej réžii. „Náš penzión ponúka ubytovanie pre 33 hostí a samozrejme, aj reštauračné služby. Je zameraný na domácu i zahraničnú klientelu a prevádzkujeme ho celý rok. V zime ho využívajú najmä lyžiari, v lete turisti a tiež ho môžu využiť i záujemcovia z blízkeho či vzdialenejšieho okolia na menšie rodinné oslavy. Okrem chutného jedla ponúkame, ako ináč, aj výrobky TATRAKONU. Na našich nátierkach či chrumkách a Hamkách si môžete pochutnať ráno i večer. Dôležité pre nás je, že aj keď prevádzkovať penzión v tejto lokalite je náročné, prácu u nás našli štyria ľudia,” predstavil manažér penziónu Róbert Dický.
Okrem toho našlo prácu v štyroch podnikových plnosortimentných predajňach v Poprade 19 ľudí z nášho regiónu.
Mnohí si ešte pamätáme na prvú maličkú podnikovú predajňu výrobkov TATRAKON, ktorá bola súčasťou areálu firmy v Poprade. Dnes sa zmenila na nepoznanie a pribudli k nej i ďalšie tri predajne v Poprade, zamerané na výrobný program spoločnosti, obohatený o rôzny sortiment ďalších, väčšinou slovenských výrobcov. „Idea podnikových predajní vznikla približne pred piatimi rokmi, keď sme sa rozhodli rozšíriť existujúcu prevádzku, ktorá tu bola už desaťročie predtým. Z pôvodných približne 60 m2 sme ju rozšírili na 120 m2 a snažili sme sa doplniť sortiment pre bežného zákazníka a zatraktívniť našu ponuku. Chceli sme si odsledovať reálny vývoj na trhu, aby sme si vedeli porovnať naše výrobky versus ostatné produkty,“ vysvetlila Ing. Kacvinská.
Rozšírenie podnikovej predajne sa stretlo s veľkým ohlasom u zákazníkov a prinieslo až nečakaný úspech. Aj preto sa vedenie spoločnosti rozhodlo ísť aj na iný segment, inú zákaznícku základňu a porovnať si svoje produkty aj za iných podmienok. „Na Námestí sv. Egídia sme otvorili menšiu predajňu, ktorá slúži aj ako večierka cez piatky a soboty. Je zameraná viac na turistov, kde sa vo zvýšenej miere predáva sortiment pre zákazníkov, ktorí prišli do Popradu na kratšie pobyty,“ povedal Štefan Palenčár, manažér maloobchodu a doplnil, že záujem o tieto predajne ich viedol k rozhodnutiu urobiť prvú predajňu potravín na Tomášikovej ulici. „Je to predajňa, ktorá má približne 300 m2, disponuje 210 m2 predajnej plochy priamo pre zákazníka a 100 m2 slúži ako zázemie predajne s kanceláriou. V tejto predajni už dokážeme uspokojiť všetkých zákazníkov, ktorí ju navštevujú. Ide o prvé takéto potraviny a učíme sa pracovať aj s takýmto formátom predajne. Už teraz sa nám to začína odzrkadľovať aj v číslach a tí zákazníci, ktorí k nám chodia, sú spokojní, vracajú sa k nám a na tieto potraviny máme dobrý ohlas,“ zhodnotil Š. Palenčár a doplnil, že zatiaľ sa nestalo, aby nastal vážnejší problém. Ako v prvej predajni tu začali predávať aj mäsové výrobky a na mäsovom pulte dosahujú obraty bežných predajni mäsa. „Je to spôsobené aj tým, že sa snažíme dať zákazníkom kvalitu a nepozeráme len na kvantitu v rámci tržieb. Zameriavame sa práve na rozširovanie ponuky kvalitných produktov, napríklad šuniek so zvýšeným obsahom mäsa na úrovni až 96 percent a podobne. Darí sa nám to na základe dohôd s našimi obchodnými partnermi, ktorí nám dodávajú suroviny aj pre výrobu. Do tejto spolupráce je vlastne premietnutá pointa slovenského poľnohospodárstva a jeho udržateľnosti v spolupráci s našimi predajňami. Snažíme sa obchodovať výhradne, alebo v prvom rade so slovenskými dodávateľmi, pretože všetci veľmi dobre vieme, že dane, ktoré platí Slovák a dane, ktoré platí napríklad Angličan, sú diametrálne odlišné. A z tých našich daní žijeme vlastne všetci,“ dodal manažér maloobchodu.
Štvrtá podniková predajňa na Bajkalskej ulici bola otvorená pred približne tri a pol rokom a má 120 m2, z toho predajná plocha predstavuje cca 80 m2. V súčasnosti sa aj tu pripravujú zmeny, ktoré by sa mali urobiť v priebehu septembra – októbra so zámerom zvýšiť počet položiek, vystavených na regáloch a rozšíriť o ponuku mäsových výrobkov.
Na našu otázku, či podnikové predajne nie sú konkurenciou práve domácich predajcov, Ing. Kacvinská konštatovala, že ich snahou bolo odskúšať si vlastný sortiment a hlavne to, či má zmysle umiestňovať výrobky TATRAKONU v predajniach zahraničných sieti, ale aj domácich predajcov, ktorí od výrobcov vyžadujú nemalé poplatky za umiestňovanie produktov na ich pultoch. „Podľa našich predajni vidíme, či má zmysel „púšťať“ určitý výrobok teraz, alebo segmentovať v určitých dávkach. A to je náš primárny cieľ, nie robiť konkurenciu. A poviem úprimne, nikdy sa našim zameraním nesnažíme vytláčať domácich predajcov. Pre nás sú konkurenciou zahraničné reťazce, ktoré mnohokrát dávajú priestor zahraničným dodávateľov, a vytláčajú tým slovenské produkty. Naším cieľom je mať zákazníka, ktorý bude spokojný. S kvalitou našich výrobkov, ale aj s kvalitou predajni, kde si naše výrobky môže kúpiť,“ doplnila.
Spokojnosť zákazníka je vo veľkej miere podmienená aj spokojnosťou zamestnankýň predajni. „Filozofia prístupu k zamestnancom je u nás postavená nie na minimálnej mzde, ale na sociálnych benefitoch, dovolenkových či ďalších platoch, ale aj inom zhodnotení práce našich predavačiek. Myslíme si, že keď je spokojný zamestnanec, v našom prípade predavačka, tak aj zákazník bude spokojný, pretože u nás nechceme mať nahnevanú predavačku, ktorá tam len „musí byť”. Osobný prístup našich predavačiek je do značnej miery cítiť a zákazník to vie oceniť,” skonštatoval Štefan Palenčár.
Sieť podnikových predajni spoločnosti TATRAKON nájdeme pod označením FOODY a cieľom vedenia bolo odlíšiť predajne od firmy, aby v rámci siete, ktorú vytvárajú v Poprade, mali vlastný názov. Obchodným partnerom, s ktorými spolupracujú, ponúkli možnosť dodávať svoj tovar do podnikových predajni a mnohí ju aj využívajú. Našou najväčšou konkurenčnou výhodou sú naše výrobky Natur, ktoré naši konkurenti vôbec neponúkajú. Naše výrobky Natur sú bez prídavných látok. Konzervujeme sterilizáciou a vďaka vysokej teplote máme trojročnú záručnú dobu. Takže nepotrebujeme predlžovať dobu trvanlivosti a v našich výrobkoch predávať aj prídavné látky, tzv. éčka,” dodala na záver Ing. Ivana Kacviská. (reš)
Zanechajte nám komentár