MIK v Poprade vybavila viac ako 51 tisíc návštevníkov
Mestská informačná kancelária Poprad vybavila v uplynulom roku na všetkých svojich pracoviskách spolu 51 372 návštevníkov. Najviac – 37 293 ich bolo v kancelárii na Námestí sv. Egídia, nasledovalo 12 868 návštevníkov pracoviska(infopointu) na železničnej stanici a 1211 hostí sezónneho pracoviska v Spišskej Sobote. Už tradične najviac klientov bolo zo Slovenska(60%), nasledovali Česi(13%) a Poliaci(8%). Naopak medzi exotických návštevníkov informačnej kancelárie patrili turisti z Hongkongu, Taiwanu, Japonska, Kanady, ale aj z Brazílie či Thajska. V informačnej kancelárií zaznamenali výrazný nárast turistov zo Slovenska, ktorí podtatranský region navštívili po prvýkrát.
„Z pohľadu návštevnosti rekordným mesiacom bol júl, kedy sme zaznamenali vrchol sezóny. Treba však podotknúť, že letná sezóna pokračovala aj silným augustom a výnimočne úspešným septembrom. Najväčší rozdiel v počte návštevníkov v porovnaní s rokom 2015 bol práve mesiac september, kedy sme zaznamenali nárast o viac ako 1100 návštevníkov. Vďaka priaznivému počasiu v našom regióne, obzvlášť pre turistiku, turisti v hojnom počte navštevovali naše mesto aj v októbri,“ informovala riaditeľka MIK Poprad Lucia Pitoňáková.
Najvýznamnejším krokom MIK v uplynulom roku bolo zriadenie 1 trvalého a 2 dočasných vysunutých pracovísk – tzv. infopointov. Celoročne 7 dní v týždni je v prevádzke infopoint na železničnej stanici, v lete bol k dispozícii infopoint v Spišskej Sobote a na prelome rokov informačný stánok v adventnom mestečku. Medzi službami pribudla ponuka sprevádzania do Spišskej Soboty. Od začiatku roka 2016 sa činnosť rozšírila o prevádzku kina Tatran.
Zo služieb poskytovaných MIK Poprad sa čoraz väčšej obľube teší predaj pohľadníc, poštových známok a odoslanie pošty. V roku 2016 sa v MIK predalo viac ako 2600 známok do celého sveta a viac ako 3000 pohľadníc, čo signalizuje stúpajúci záujem o klasické poštové služby u turistov, ktorí boli z tejto služby častokrát veľmi milo prekvapení, niektorí sa s ňou doposiaľ dokonca ani nestretli.
Počas celého roka mohli domáci, ale aj turisti objavovať krásu kostolov na Námestí sv. Egídia. Platené prehliadky absolvovalo viac ako 250 osôb. Klenot Popradu, Spišskú Sobotu navštevovali turisti zväčša individuálne, resp. využívali možnosť odviesť sa do Mestskej pamiatkovej rezervácie turistickým vláčikom. Okrem tradičných turistov MIK Poprad zabezpečovala prehliadky aj pre rôzne zahraničné delegácie, návštevy mesta Poprad, novinárov či tvorcov turistických bedekrov z rôznych kútov sveta.
Medzi služby obľúbené medzi najmenšími návštevníkmi centra mesta bolo požičiavanie tradičných šliapacích retro autíčok. Autíčka, ktoré veľmi často slúžili aj ako originálne kulisy pre štýlovú fotografiu z Popradu, si požičalo 183 návštevníkov Popradu.
Mestská informačná kancelária Poprad sa podľa hlasovania verejnosti stala NAJ informačnou kanceláriou Prešovského samosprávneho kraja. Stalo sa tak v rámci ankety Najlepší v cestovnom ruchu Prešovského kraja, ktorú už po tretí raz pripravila KOCR Severovýchod Slovenska.
„Oblasť CR je pre nás jednou z prirorít, sme preto radi, že služby, ktoré v tejto oblasti poskytujeme, patria podľa verejnosti medzi najlepšie v regióne. Znamená to tiež, že v nastavenom trende musíme pokračovať a naďalej zvyšovať ich kvalitu,“ uviedol primátor Popradu Jozef Švagerko. (mga)
Zanechajte nám komentár