Letná sezóna výnimočne úspešná
Vysoké Tatry sa aj toto leto stali cieľovou destináciou pre tisícky dovolenkárov, ktorí svojim pobytom v našich veľhorách prispeli k výnimočne úspešnej sezóne, ktorá prekonala očakávania, ako aj návštevnosť minulého roka. A hoci letné prázdniny sú už minulosťou, turistická sezóna v Tatrách ešte nekončí a Tatranci dúfajú, že naštartovaný trend rastu posilní návštevnosť aj v nasledujúcich mesiacoch.
Letné prázdniny sú už za nami, deti nastúpili do školských lavíc a väčšina pracujúcich už len s nostalgiou spomína na dovolenkové dni. A práve Vysoké Tatry sa až pre stovky tisíc návštevníkov stali cieľovou destináciou počas uplynulých letných mesiacov. „Hoci oficiálne štatistiky za prázdninové mesiace zatiaľ k dispozícii nemáme, indície jasne hovoria, že sa bude jednať o jednu z najlepších sezón Vysokých Tatier v ére samostatnosti Slovenskej republiky, čo naznačil už aj prvý letný mesiac – jún, kedy výber miestnej dane v samosprávach združených v Regióne Vysoké Tatry predstavoval v porovnaní s minulým rokom rovnakého obdobia nárast až o 20,14 %“, hovorí Ján Mokoš, predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry a primátor mesta Vysoké Tatry. Predbežné čísla za prázdninové mesiace potvrdzujú tento trend rastu návštevnosti ako ubytovaných hostí tak jednodňových návštevníkov v regióne Vysokých Tatier, kde celkový nárast návštevnosti počas letnej sezóny sa odhaduje na 16 % a kopíruje tak aj dosiahnutý nárast za prvý polrok 2016. Presné údaje však potvrdí po spracovaní dát až Štatistický úrad.
„Nárast počas letnej sezóny zaznamenali ako ubytovacie zariadenia, popradský aquapark, tak prevádzkovatelia lanoviek, vysokohorských chát, reštaurácií či poskytovatelia služieb. Niektoré vybrané termíny ubytovatelia dokonca hodnotili z hľadiska obsadenosti lepšie ako top sezónu počas Vianoc a Silvestra, keď v niektorých termínoch by ste ubytovanie u nich už nezohnali“, potvrdila Andrea Žigová, výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry.
Nárast návštevníkov zaznamenali aj Tatranské informačné kancelárie, ktoré počas mesiacov jún – august navštívilo celkovo viac ako 36tis.ľudí, čo je o 14,8 % viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka. Najväčší nárast návštevnosti Tatranských informačných kancelárií bol v mesiaci jún, kedy nárast predstavoval až 40 % a celkovo sa vyšplhal na počet 5,5 tisíc návštevníkov oproti 3,9 tisíc zaznamenaných v júni 2015. V júli narástol počet návštevníkov TIKov o cca 25 % a za mesiac august sa dosiahla porovnateľná úroveň návštevnosti spred roka.
Čo sa týka štruktúry návštevníkov z hľadiska národností, tak predbežne až okolo 60% bolo slovenských turistov. Zo zahraničných turistov najpočetnejšiu skupinu tvorili Česi a za nimi Poliaci, okrem toho tu boli turisti z Nemecka, Maďarska, Izraelu, Veľkej Británie ale napríklad aj z Japonska, Austrálie, Kórei či Kanady.
K priaznivému trendu nárastu návštevnosti prispela nielen majestátna krása našich veľhôr, ale aj bezpečnostná situácia vo svete a rozhodnutie mnohých Slovákov a Čechov dovolenkovať na Slovensku. Dôležitým faktorom bolo aj príjemné letné počasie (hlavne v mesiaci august) a najmä široká ponuka komplexných a kvalitných služieb či rôznych podujatí. A hoci sa ponuka produktov Vysokých Tatier celoročne orientuje na všetky vekové kategórie a cieľové skupiny, počas prázdnin je to hlavne o špeciálnych produktoch pre rodiny s deťmi. „Aj tieto prázdniny si deti mohli užiť Vysoké Tatry vďaka obľúbeným podujatiam ako Medvedie dni či Svište na Plese, pričom aj štatistiky návštevnosti týchto podujatí podčiarkujú nárast návštevnosti regiónu Vysoký Tatier. Veď najväčšie letné podujatie v Tatrách, Medvedie dni, prilákalo počas 4 dní o 12% návštevníkov viac ako v roku 2015 a na Hrebienok tak prišlo celkovo okolo 37tis. návštevníkov a to aj napriek tomu, že práve v sobotu (kedy štandardne býva ľudí na akciách najviac) nám počasie neprialo“, približuje Andrea Žigová.
Širokú ponuku počas leta okrem ďalších podujatí ako Tatranské či Popradské kultúrne leto, Benátska noc či animácie Šmolkocity v Aquacity, dopĺňala aj Tatranská karta zážitkov – Tatry Card, vďaka ktorej si mohli návštevníci dopriať bezplatné cestovanie ekologickou dopravou v rámci Tatier, bezplatné horské poistenie, či množstvo ďalších benefitov a zliav. Počas letných mesiacov jún – august bolo celkovo vydaných až 15.701 Tatry Card.
Tatranci hodnotia z hľadiska návštevnosti uplynulú letnú sezónu ako veľmi vydarenú, svorne však všetci dúfajú, že naše veľhory pritiahnu návštevníkov aj počas blížiacich sa jesenných mesiacov, kedy ich tu čaká príjemné a najmä stabilné počasie vhodné na turistiku či prechádzky, nádherné výhľady a samozrejme kvalitné služby. (aža)
Snímky: Marek Hájovský
Zanechajte nám komentár