Kežmarská nemocnica opäť obhájila certifikát kvality
Nemocnica Dr. Vojtecha Alexandra v Kežmarku n. o. začiatkom októbra úspešne obhájila certifikát kvality pre poskytovanie zdravotnej starostlivosti podľa požiadaviek normy ISO 9001:2008. Audit bol vykonaný spoločnosťou DNV GL. Nemocnica je držiteľom certifikátu od roku 2007 a každoročne ho obhajuje bez jedinej nezhody s požiadavkami tejto medzinárodnej normy.
„Snahou manažmentu Nemocnice Dr. Vojtecha Alexandra v Kežmarku n. o. je budovať nemocnicu rodinného typu, ktorá sa teší dôvere pacientov a zamestnancov a v príjemnom a bezpečnom prostredí poskytovať kvalitnú zdravotnú a ošetrovateľskú starostlivosť s cieľom dosiahnuť maximálnu spokojnosť pacientov pri efektívnom využívaní disponibilných zdrojov. Jedným z nástrojov na dosiahnutie vytýčených cieľov je aj udržiavanie systému manažérstva kvality s víziou pružne reagovať na rozvoj medicíny a moderných liečebných metód pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti pre potreby širšieho regiónu,“ povedala Janka Bartková, manažérka kvality a námestníčka pre ošetrovateľstvo Nemocnice Dr. Vojtecha Alexandra v Kežmarku n. o.
Tohtoročný recertifikačný audit bol zameraný prioritne na bezpečnosť pacientov počas pobytu v nemocnici a na bezpečnosť prístrojovej techniky, ktorá sa používa pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Audítori z certifikačnej spoločnosti DNV GL pozitívne hodnotili hlavne pracovnú atmosféru, príjemné a bezpečné prostredie pre hospitalizovaných pacientov.
„Jedným z cieľov kvality, ktorý bol zo strany audítorov hodnotený vysoko pozitívne, je aj vízia manažmentu nemocnice týkajúca sa projektu prístavby nového pavilónu pre matku a dieťa. Vysoko hodnotená bola situácia v oblasti ekonomickej stability nemocnice, ktorá súvisí s úspešne ukončenou reštrukturalizáciou nemocnice. Vo finančnom vyjadrení nemocnica tým zachránila pre tento región a mesto Kežmarok približne 5 miliónov eur,“ dodala Bartková.
Predstavitelia vedenia nemocnice spracovali koncepciu kvality, definovali ciele a prijali záväzok sústavného zlepšovania a zvyšovania kvality poskytovaných služieb. Základnou filozofiou budovania systému kvality je presne zadefinovať funkciu, zodpovednosť a kompetencie každého zamestnanca, a tiež určiť kontrolné mechanizmy medicínskych, ošetrovateľských i ďalších postupov realizovaných v nemocnici na prevádzkových úsekoch. Cieľom budovania systému kvality je aj dosiahnutie väčšej transparentnosti a efektívnosti v prevádzkových činnostiach a účelné využívanie ľudských, materiálno-technických a finančných zdrojov.
Systém kvality sa predovšetkým buduje v záujme bezpečnosti a spokojnosti pacienta a právnej ochrany zdravotníckych pracovníkov a musí preukázať spôsobilosť plniť požiadavky pacientov a zainteresovaných strán. Jedným z cieľov nemocnice je poskytovanie kvalitnej zdravotnej a ošetrovateľskej starostlivosti v príjemnom a bezpečnom prostredí a pri dosiahnutí maximálnej spokojnosti pacientov, rodinných príslušníkov a iných zainteresovaných strán. Preto vedenie nemocnice zaväzuje všetkých svojich zamestnancov k dodržiavaniu zásad zabezpečenia kvality obsiahnutých v Príručke kvality, Cieľoch kvality, v legislatívnych predpisoch, v organizačných smerniciach, v štandardoch a v iných vnútorných riadiacich dokumentoch.
Pre zriaďovateľa nemocnice – mesto Kežmarok, pre pacientov, zdravotné poisťovne, zamestnancov a našich obchodných partnerov je certifikát kvality dôkazom, že Nemocnica Dr. Vojtecha Alexandra v Kežmarku n. o. je schopná dlhodobo poskytovať kvalitnú a bezpečnú zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti spĺňajúce náročné kritéria celosvetovo uznávaného štandardu ISO 9001:2008.
Zanechajte nám komentár