Hľadá sa 1000 statočných
Je vaše auto na zozname vozidiel s manipulovaným emisným softvérom? Neviete sa zmieriť s tým, že európski majitelia týchto áut sa zatiaľ nedočkali odškodnenia, hoci naopak americkí majitelia áut kompenzovaní boli? Ak ste svoje auto kúpili v období od 1.1.2009 do 18.9.2015, zaregistrujte sa na spotrebiteľskej platforme http://sk.myright.com/ a pridajte sa k tisícom Európanov, ktorí sa rozhodli svojich práv dovolať spoločne.
V septembri 2017 americká právnická kancelária Hausfeld oznámila spoluprácu s členmi Európskej spotrebiteľskej organizácie BEUC pri zastupovaní majiteľov áut dotknutých tzv. Dieselgate škandálom zo Slovenska, Slovinska, Švajčiarska, Litvy a Nemecka. Začiatkom novembra podal Hausfeld v mene 15 000 nemeckých majiteľov áut hromadnú žalobu na nemeckom súde. Ak chcete zabojovať o vrátenie kúpnej ceny vášho auta spolu s ďalšími Európanmi aj vy, zaregistrujte sa na http://sk.myright.com/.
Monique Goyens, generálna riaditeľka BEUC vysvetľuje: “Emisný škandál prepukol pred dvoma rokmi, no kým americkí zákazníci boli odškodnení takmer okamžite, práva európskych majiteľov automobilov sú stále ignorované. Hromadná masová žaloba v Nemecku však dokazuje, že výrobcovia áut sa budú za svoje konanie zodpovedať aj tu.“
Spotrebiteľská online platforma http://sk.myright.com/ je už aj v slovenčine a nájdete tam všetky potrebné informácie. Stačí sa zaregistrovať, vyplniť potrebné formuláre, priložiť relevantné dokumenty a ste v hre. Právne služby sú bezplatné, myRight si vyúčtuje 35 % províziu len zo sumy, ktorú reálne vymôže vo váš prospech. Cieľom tejto pilotnej výzvy je v prvej fáze do 14. 1. 2018 nájsť a registrovať minimálne 1000 majiteľov áut zo Slovenska, aby sa aj Slováci mohli pridať k medzinárodnej kolektívnej akcii.
„Väčšine členských krajín EÚ, tak ako Slovensku, stále chýbajú mechanizmy kolektívnej ochrany práv. Je preto pre spotrebiteľov ťažšie spojiť sily a konať spoločne najmä voči medzinárodným spoločnostiam. Preto sme sa spolu s kolegami z Litvy, Slovinska a Švajčiarska rozhodli spolupracovať s myRight a Hausfeld a pokúsiť sa dosiahnuť kompenzáciu pre majiteľov áut aj vo svojich krajinách,“ uviedla Petra Čakovská zo Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad, ktoré pilotný projekt na Slovensku zastrešuje. Slovenským majiteľom automobilov je počas pracovných dní v čase od 12:00 do 15:00 k dispozícii aj bezplatná telefonická linka s číslom 0800 123 163.
Štyri spotrebiteľské organizácie (členovia BEUC) v Taliansku, Belgicku Španielsku a Portugalsku začali kolektívnu akciu voči VW už v roku 2016. Spotrebiteľské organizácie voči koncernu tak v súčasnosti konajú už v ôsmich krajinách EÚ.1”
1 Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas (Litva), Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad (Slovensko), Zveza Potrošnikov Slovenije (Slovinsko) a Fédération Romande des Consommateurs (Švajčiarsko), spotrebiteľské organizácie z Belgicka (Test Achats/Test Aankoop), Talianska Altroconsumo, Portugalsko (DECO) a Španielsko (OCU) začali kolektívne konať minulý rok.
Petra Čakovská, Spoločnosť ochrany spotrebiteľov S.O.S. Poprad
snímka: eea.europa.eu
Zanechajte nám komentár