Granty pre tlačové agentúry, televízie, rádiá, digitálne médiá a tlač
Informovanie o Európskych voľbách 2024
Európsky parlament vo štvrtok, dňa 27. októbra 2022, vyhlásil grantovú výzvu pre tlačové agentúry, televízie, rádiá, digitálne médiá a tlač zameranú na informovanie o Európskych voľbách 2024, ako aj politickej a legislatívnej práci Európskeho parlamentu, ktorého rozhodnutia ovplyvňujú každodenný život Európanov.
Žiadosti možno predkladať do 26. januára 2023.
Európsky parlament plánuje prostredníctvom grantov spolufinancovať komunikačné aktivity, ktoré sa od septembra 2023 zamerajú na tieto dva ciele:
- Poskytovanie pravidelných, spoľahlivých a pluralitných multimediálnych informácií o nadchádzajúcich Európskych voľbách 2024, ako aj politickej a legislatívnej práci Európskeho parlamentu, ktorého rozhodnutia ovplyvňujú každodenný život Európanov (v oblastiach ako mechanizmus na podporu obnovy a odolnosti Next Generation EU, Európska zelená dohoda, európska digitálna ekonomika, Európa vo svete, budúcnosť Európy, právny štát a ďalšie).
- Podporu/propagáciu účasti a zapájania verejnosti a organizácií občianskej spoločnosti do diskusie o nadchádzajúcich Európskych voľbách 2024 prostredníctvom organizácie online a off-line podujatí, výzvy k akcii, online aktivácie, verejných konzultácií, prieskumov a pod.
Podrobnejšie informácie o grantovej výzve sú na európskom portáli Financovanie a verejné súťaže a na webovej stránke EP venovanej zmluvám a grantom.
Úspešní predkladatelia projektov by mohli v rámci grantu získať na spolufinancovania komunikačných aktivít príspevok vo výške 30.000 – 200.000 eur. Miera spolufinancovania zo strany EÚ neprekročí hranicu 70%.
Medzi kľúčové kritériá, ktoré rozhodnú o udelení grantu, patrí potenciálny dosah, oslovovaná cieľová skupina a vplyv komunikačných aktivít zameraných na zvýšenie informovanosti Európanov o Európskom parlamente, zabezpečenie širokej propagácie a geografickej rovnováhy, ako aj podporu širokej verejnej diskusie o EÚ a Európskych voľbách 2024.
Aktivity by mali prebiehať na viacerých platformách a súčasťou predkladaného projektu by mala byť stratégia distribúcie v online prostredí zameraná na podporu a uľahčenie účasti/zapojenia. Konkurenčnú výhodu budú mať inovatívne formáty, ktoré dokážu osloviť prvovoličov. Uchádzači by mali v žiadosti zároveň preukázať svoju aktuálnu úroveň sledovanosti. Oslovované cieľové skupiny mimo 27 členských štátov EÚ nebudú považované za výhodu. Návrhy takých projektov, ktoré budú zahŕňať iba komunikačné aktivity alebo platené kampane na sociálnych sieťach, nebudú akceptované.
Žiadosť o grant je potrebné predložiť do 17.00 (SEČ) dňa 26. januára 2023. Proces vyhodnocovania predložených žiadostí by mal začať vo februári 2023. Úspešní uchádzači by mali byť kontaktovaní v apríli budúci rok.
Aktivity by mali trvať najmenej šesť mesiacov a mali by prebiehať v období od 1. septembra 2023 (začať musia najneskôr 31. decembra 2023) do 31. decembra 2024.
Zanechajte nám komentár