Finančné riaditeľstvo upozorňuje…
Auto na leasing
Podnikateľom, ktorí vlastnia motorové vozidlo určené na podnikanie sa blíži termín podávania daňových priznaní. Do 1. februára majú povinnosť podať daňové priznanie a daň aj zaplatiť. Pri plnení si tejto daňovej povinnosti čaká daňové subjekty oproti minulému roku niekoľko zmien. Nový zákon o dani z motorových vozidiel neupravuje ako daňovníka dane organizačnú zložku, ani vlastníka v prípade prenájmu vozidla bez predkupného práva.
Podľa zákona o dani z motorových vozidiel je predmetom dane vozidlo, ktoré je evidované v Slovenskej republike a v zdaňovacom období sa používa na podnikanie alebo inú samostatnú zárobkovú činnosť.
Ak leasingová spoločnosť prenajme vozidlo s predkupným právom alebo bez predkupného práva, je pre určenie daňovníka dane z motorových vozidiel rozhodujúce, komu spoločnosť vozidlo prenajme.
Ak leasingová spoločnosť prenajme vozidlo podnikateľovi, je podstatné, či podnikateľ je v dokladoch vozidla zapísaný ako držiteľ vozidla, alebo nie je:
- ak podnikateľ je zapísaný ako držiteľ vozidla, daňovníkom dane je podnikateľ ako držiteľ vozidla,
- ak podnikateľ nie je zapísaný ako držiteľ vozidla a držiteľom je leasingová spoločnosť, daňovníkom dane je leasingová spoločnosť ako držiteľ.
Ak leasingová spoločnosť prenajme vozidlo nepodnikateľovi, tiež je potrebné rozlíšiť, kto je zapísaný v dokladoch vozidla ako držiteľ:
- ak je nepodnikateľ zapísaný ako držiteľ vozidla, daňovníkom dane je leasingová spoločnosť, pretože používa vozidlo, v ktorého doklade je ako držiteľ vozidla zapísaná osoba, ktorá nepoužíva vozidlo na podnikanie,
- ak nepodnikateľ nie je zapísaný ako držiteľ vozidla a držiteľom je leasingová spoločnosť, daňovníkom dane je leasingová spoločnosť ako držiteľ vozidla.
Už len 3 dni
Už o tri dni finančná správa spustí obojsmernú elektronickú komunikáciu s platiteľmi spotrebných daní. Od 11. januára 2016 im doručujeme zásielky už len elektronicky.
Finančná správa začína od pondelka 11.1.2016 komunikovať elektronicky s platiteľmi spotrebných daní. Obojsmerná komunikácia v oblasti spotrebných daní je prvým krokom k celkovej obojsmernej elektronickej komunikácii. Všetky prijímané a odosielané dokumenty budú evidované v elektronickej forme a následne sprístupnené v spise daňového subjektu v rámci osobnej internetovej zóny na portáli finančnej správy.
V súvislosti s týmito zmenami opätovne upozorňujeme používateľov portálu, aby si preverili, či majú splnomocnenie na prijímanie dokumentov (ktoré má štandardne len konateľ alebo štatutár spoločnosti). Ak ho konateľ alebo štatutár nemá, je potrebné, aby sa zaregistroval. V prípade, že takéto oprávnenie nemá v spoločnosti nikto, nebude možné prijímať elektronické zásielky. Doručovanie papierovou formou sa so spustením obojsmernej komunikácie končí.
Viac informácii, ako aj príručka s jednoduchým návodom, ako je možné využívať elektronické služby finančnej správy je možné nájsť na stránke www.financnasprava.sk v časti Elektronické služby. Aktuálne informácie týkajúce sa obojsmernej elektronickej komunikácie (OBK) zverejňujeme v časti Infoservis. V prípade potreby je možné využiť aj kontaktné centrum finančnej správy na tel. čísle 048/43 17 222.
Zanechajte nám komentár