Cez ERASMUS+ k vyššej kvalite v 21. storočí
Jazyková škola v Poprade /štátna/, teraz so sídlom na Mnoheľovej ul. v budove SPŠ techniky a dizajnu, otvára svoje brány pre širokú verejnosť už viac než polstoročie. Filozofia školy počíta s tromi základnými piliermi: kvalitné vzdelávanie v cudzom jazyku, spokojní študenti a vyučujúci s vynikajúcou znalosťou jazyka a metodicky dobre pripravení, ktorí svojim študentom poskytnú nielen jazykové vzdelávanie v anglickom, nemeckom, francúzskom, španielskom, talianskom a ruskom jazyku, ale priblížia aj realitu krajín, ktorých jazyk sa ich študenti učia. Pre cudzincov, ktorí sa z rôznych dôvodov dlhšie i kratšie zdržia v Poprade, ponúka škola aj kurz slovenského jazyka ako cudzieho.
Pridanou hodnotou školy je akreditácia a oprávnenie Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR vykonávať štátnu jazykovú skúšku z cudzieho jazyka ako aj tím ľudí, ktorí sú aktívni, majú chuť vzdelávať sa a osvojovať si nové metódy a postupy pre svoju vzdelávaciu činnosť.
Za posledných päť rokov škola participovala v piatich projektoch v rámci programu ERASMUS+, absolvovala desiatky metodologických kurzov v zahraničí a nadviazala spoluprácu s mnohými zahraničnými inštitúciami. V roku 2019 sa škola opäť zapojila do výzvy Európskej únie a v rámci už spomenutého programu získala grant na vzdelávacie mobility pedagógov.
„Vzdelávanie dospelých v 21. storočí“ je projekt, počas ktorého sa od júla 2019 šiesti vyučujúci školy zúčastnili kurzov a tréningových seminárov v Írsku, Veľkej Británii, Španielsku, Lotyšsku, Francúzsku a Fínsku, kde sa oboznámili s ďalšími novými inovačnými trendami v oblasti metodiky vyučovania cudzích jazykov a priniesli si množstvo praktických nápadov a aktivít, o ktoré sa podelili so svojimi kolegami a predovšetkým so svojimi študentami.
„V súčasnosti vyhodnocujeme našu účasť v projekte. V čase, keď vznikal, sme ani netušili, akým výzvam v školstve budeme čeliť. Poznatky a zručnosti, ktoré sme získali, sme využili na sto percent v týchto mimoriadnych dňoch, keď vytvárame digitálne triedy, učíme online, zúčastňujeme sa videokonferencií a testujeme rôzne aplikácie.“ vyzdvihuje význam svojej účasti na vzdelávacej mobilite Ing. Monika Rúrová, jedna z vyučujúcich účastných v projekte.
Koordinátorka projektu Ing. Renáta Lavková dodáva: „Erasmus bol a je pre nás predovšetkým výzvou. Je to program, ktorý vás pohltí a núti neustále pracovať na sebe a zlepšovať sa. Erasmus pre nás znamená zmenu – doteraz nás naučil vnímať tento program ako cestu a prostriedok nielen individuálneho rozvoja a rastu, ale predovšetkým ako prostriedok, ktorým môžeme rozvíjať a skvalitňovať fungovanie celej inštitúcie a takto napĺňať naše vízie.“
Spokojnosť študenta je cieľom školy. Študent modernej doby je náročný, prichádza do jazykovej školy s motiváciou naučiť sa cudzí jazyk, ale aj príjemne stráviť svoj voľný čas po hektickom vyučovacom i pracovnom dni. Skĺbiť tieto dva aspekty počas jedného bloku vyučovania v dĺžke 90 minút si vyžaduje od učiteľov školy vysokú kvalitu ich metodických zručností, o ktorú sa škola snaží aj cez program ERASMUS+.
PhDr. Marta Zelená
Zanechajte nám komentár