Centrálny príjem v Poprade v maximálnom nasadení
Oddelenie centrálneho príjmu (OCP) Nemocnice Poprad, a. s., fungovalo počas sviatkov v maximálnom nasadení. „Aj v tomto roku sme museli posilniť služby lekárov, sestier a sanitárov, pretože oddelenie centrálneho príjmu počas týchto vianočných ako aj blížiacich sa novoročných sviatkov nereaguje len na akútne prípady obyvateľov spádovej oblasti rovnako ako počas ostatných mesiacov roka, ale aj na dovolenkujúcich a sviatkujúcich v našom regióne a tiež supluje chirurgickú pohotovostnú službu v Kežmarku, ktorá je aj v tomto roku od 24. 12. 2016 do 1. 1. 2017 zatvorená,“ informoval primár OCP MUDr. Jozef Chlebec.
Maximálna vyťaženosť centrálneho príjmu je logickým potvrdením záchranármi avizovaného zvýšeného počtu výjazdov, z ktorých sú pacienti privážaní práve do ambulancií OCP. „Práve na tomto oddelení sa s pacientom „pracuje“ najviac – tu sa pacient diagnostikuje, ošetrí, vyšetrí, podá sa mu liečba a podľa aktuálneho zdravotného stavu sa rozhoduje o ďalšom postupe v liečbe. Tento proces pritom podľa závažnosti stavu môže trvať dve, tri a niekedy aj štyri hodiny“, dopĺňa vedúca sestra OCP Mgr. Katarína Poradová. To je nečakaným prekvapením pre niektorých pacientov, ktorí očakávajú neraz okamžité a rýchle riešenie komplikovaných stavov. Pacienti a ich príbuzní si neuvedomujú, že za niekoľko hodín absolvujú veľké spektrum vyšetrení, ktoré by im za iných okolností zabrali aj 3 dni. V ambulanciách a čakárni môže aj z týchto dôvodov vznikať nervozita a napätie, avšak prioritu pri ošetrení majú vážne úrazy privážané vrtuľníkmi, posádkami RLP a RZP. Tie je potrebné čo najskôr ošetriť a prevziať od záchranárskych posádok, aby boli opäť pripravené čo najrýchlejšie pomôcť ďalším pacientom.
Vyšetrenia, výsledky vyšetrení, účinok podanej liečby, to všetko sú faktory ktoré výrazným spôsobom ovplyvňujú dĺžku času venovaného jednotlivým pacientom.
„V mene pracovníkov oddelenia centrálneho príjmu by sme sa preto chceli obrátiť na pacientov s prosbou o ohľaduplnosť. Aj vzhľadom na vyššie uvedené okolnosti robí personál všetko preto, aby boli pacienti na oddelení centrálneho príjmu čo najskôr, kvalitne a čo najrýchlejšie ošetrení,“ uzatvára primár Chlebec. Sylvia Galajda
Zanechajte nám komentár