Spotrebiteľské poradne v Poprade, Bratislave a Trnave
Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad tohto roku poskytuje poradenstvo spotrebiteľom zo štyroch krajov Slovenska. „Spotrebiteľské poradenské centrum ADR v Poprade je určené obyvateľom Prešovského a Košického kraja, pre Bratislavský kraj sme zriadili pobočku v Bratislave na Gorkého ulici č. 4 a v Trnave poradenstvo bezplatne poskytujú naši kolegovia v poradni na Trhovej ulici č. 2 ,“ vysvetlil Ing. Michal Fáber, predseda združenia.
Poradenské centrá spotrebiteľom pomôžu pri problémoch s reklamáciou chybného produktu alebo služby v kamennom nákupe či internetovom obchode, pri odstúpení od zmluvy, problémoch so spotrebiteľskými úvermi, poistnými zmluvami, zmluvami na dodávku energií a rôznych iných sporoch medzi predávajúcim respektíve poskytovateľom služby a kupujúcim.
Projekty Spotrebiteľské poradenské centrum ADR pre Prešovský a Košický kraj 2017 a Spotrebiteľské poradenské centrum ADR pre Bratislavský a Trnavský kraj 2017 potrvájú do 31.12.2017. Vo všetkých troch poradenských centrách pôsobia kontaktné osoby, ktoré spotrebiteľom pomôžu spor vyriešiť prioritne mimosúdnou cestou. Od minulého roku využíva S.O.S. ako prvé združenie na Slovensku aj inštitút alternatívneho riešenia sporov poverenými osobami. Ak prípad nie je možné riešiť poradenstvom, kontaktná osoba podnet presmeruje na inštitúcie, ktoré by v danom prípade mohli pomôcť. V individuálnych prípadoch prechádzajú spory do súdnej agendy združenia.
Záujem o služby spotrebiteľských poradní z roka na rok rastie. „Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.) Poprad vlani riešila v rámci dvoch poradenských centier v Poprade a Nitre spolu 620 podnetov a v prospech spotrebiteľov sa nám podarilo v rôznej podobe vymôcť spolu 77 517 eur,“ uviedol predseda združenia Ing. Michal Fáber. Spory sa najčastejšie týkajú predaja tovarov na prezentačných akciách, podomového predaja a predaja cez internet, problémov so spotrebiteľskými úvermi a reklamácií nekvalitnej obuvi a mobilných telefónov.
Poradenské centrá môžu spotrebitelia kontaktovať osobne, telefonicky alebo emailom.
Zanechajte nám komentár