Tomáš Ondrej sa stal víťazom Rallye Tatry
Absolútnym víťazom 43. Rallye Tatry sa stala slovenská posádka XIQIO RACING Tomáš Ondrej, Adam Gömöri na vozidle Škoda Fabia WRC. Dvadsaťosemročný rodák z Rožňavy vyhral celkovo sedem z deviatich rýchlostných skúšok a v cieli získal pred svojim najväčším súperom náskok 32,2 s. Druhé miesto vybojovala dvojica košického tímu Energy Oil Motorsport Pavel Valoušek, Veronika Havelková z Českej republiky (Škoda Fabia R5). Tretie miesto získali maďarskí jazdci András Hadik, Krisztián Kertész (Ford Fiesta R5) z tímu L Racing so stratou 1:08,5 s na víťazného Ondreja. Dvaja najväčší favoriti Jaroslav Melichárek a Poliak Grzegorz Grzyb zo súťaže odstúpili kvôli technickým problémom na svojich vozidlách.
Gemerský jazdec Tomáš Ondrej vyhral Rallye Tatry už druhýkrát, prvý raz sa tešil z výhry v Poprade pred štyrmi rokmi, keď sa podujatie vrátilo do slovenského kalendára ako pohárová súťaž. Tohtoročné víťazstvo je pre populárneho „Srnku“ oveľa cennejšie a do istej miery aj prekvapujúce. Nepatril k favoritom rally, o čom svedčilo aj pomerne vysoké štartové číslo 10, ale nakoniec nechal talentovaný jazdec všetkých súperov za chrbtom. „Je to pre mňa najlepší výsledok v rally, ktorý som dosiahol. Pochvalu si zaslúži celý tím a verím, že to nie je naposledy. Auto fungovalo na sto percent, veľa nedostatkov sme odstránili počas súťaže. Postupne sme stále zrýchľovali a zrýchľovali. Sme veľmi šťastní a všetci sa tešíme z úspechu,“ povedal sympatický Tomáš Ondrej v cieli.
Druhé miesto obsadil český jazdec Pavel Valoušek, ktorý sa po odstúpení Grzyba prebojoval do čela priebežného poradia slovenského šampionátu. „Hlavný cieľ sme splnili a získali sme dôležité body do MSR. Od začiatku sme išli rýchlo, ale na víťaza Tomáša Ondreja sme nestačili. Išiel fantasticky a k výhre mu blahoželám. So starším autom išiel naozaj skvelo. Grzyb vypadol, vyhral „Srnka“, čo ešte viac zdramatizovalo šampionát. Máme dve výhry a predpokladám, že o víťazovi sa rozhodne až v posledný deň na Rallye Košice,“ dodal 37-ročný jazdec z Otrokovic.
Na treťom mieste skončil András Hadik z Maďarska. „Preteky sa nám vydarili. Začali sme zľahka i pod dojmom nedávnej domácej nehody, no postupne sme sa dostali do tempa a z jazdy sme mali veľmi dobrý pocit,“ uviedol na cieľovej rampe Hadik. Výborné štvrté miesto získal Vlastimil Majerčák (Ford Fiesta R5), ktorý sa dlho ťahal o medailové pozície práve s maďarským pilotom. Piaty došiel český jazdec Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC) a šiesty, aj napriek technickým problémom na začiatku rally, skončil Tomáš Kukučka (Škoda Fabia R5). Okrem Melicháreka a Grzyba z favoritov odstúpili Igor Drotár a József Trencsényi z Maďarska. Všetci kvôli technickým problémom.
Triedu 3 s prehľadom vyhral Peter Gavlák (Mitsubishi Lancer EVO IX), druhý bol na rovnakom vozidle navrátilec na slovenské trate Tibor Cserhalmi. Medzi dvojkolkami kraľoval Ján Kundlák, druhý skončil Rastislav Chvála a tretí Pavol Nagy (všetci na Peugeot 208).
„Do Popradu sme si prišli potrénovať pred ďalšími pretekmi v Českej republike. Súťaž sme si nádherne užili. Charakter tunajších tratí je podstatne iný ako v Čechách. Sú tu rýchle cesty na širokom asfalte a je potrebné si na ne zvyknúť,“ povedal Ján Kundlák.
V aktuálnom ročníku tatranskej rally odštartovalo v rámci slovenského šampionátu 52 posádok z piatich európskych štátov, v cieli bolo nakoniec klasifikovaných 40 súťažiacich. Súťaži prialo aj krásne letné počasie a tiež hojná účasť spokojných divákov.
Vyhrané RS: 7 – Ondrej, 1 – Melichárek, Tomaštík.
Do bojov o body v Slovenskom rally pohári (SRP) zasiahlo 10 posádok. Organizátori pre nich pripravili 162 kilometrovú trať, ktorá zahŕňala štyri rýchlostné skúšky v celkovej dĺžke 40 km. RS Šuňava (14,9 km) a RS Bystré (5,0) km, ktoré jazdci absolvovali po dvakrát, poriadne preverili techniku aj zručnosti pilotov i navigátorov. Z desiatich štartujúcich prišlo do cieľa osem posádok. Súťaž nedokončila domáca dvojica Michal Valluš – Jozef Valluš (Renault Clio Ragnotti RS) a Igor Plichta – Michal Svat (Citroen Saxo).
Z celkového prvenstva v SRP sa napokon tešili v tíme MGP Racing Team. Ich posádka Martin Jurečka – Matej Beťko (BMW E30, trieda RP 3) zvíťazila v čase 25:33,0 min. Na druhom mieste, so stratou 40 sekúnd, skončila dvojica Viliam Pavlinský – Radovan Plichta (Citroen C2, trieda RP 2) a na bronzový stupienok to vytiahli Tomáš Polovka – Daniel Turcsanyi (Seat Ibiza 2,0 16V, trieda RP 3). Víťazom kategórie RP 1 sa stali Marek a Milan Králikovci na Škode Felícia.
Roman Ordelt, Snímky: Daniel Hlinka a Dávid Havránek
Zanechajte nám komentár