VZDELÁVAJME SA NEUSTÁLE PRE PROSPECH SLOVENSKA

14. júna 2024

Autor: Monika Sofiya Soročinová

VZDELÁVAŤ SA JE POTREBNÉ NEUSTÁLE A TO NAJMÄ KEĎ TO MÁ BYŤ NA PROSPECH SLOVENSKA

Dušan Keketi a Monika Sofya Soročinová

Minulý týždeň som sa mala tú česť zúčastniť sa masterclassu na tému National branding, ktorý viedli dvaja svetoví experti vo svojom odbore – Simon Anholt a Robert Govers.

Táto udalosť sa konala pod záštitou Ministerstva cestovného ruchu a športu za účasti pána ministra Dušana Keketiho, ministerstva zahraničných vecí za účasti pána štátneho tajomníka Rastislava Chovanca a občianskeho združenia Brand Slovensko 30 pod vedením pani Zuzany Mikulášovej a pána Martina Horvatha.

Bola to pre mňa obohacujúca skúsenosť, po mojich štúdiách na medzinárodných vzťahoch, kde som sa venovala témam identity štátov a verejnej diplomacie, a zároveň otvorila dôležitú diskusiu o tom, ako by Slovensko mohlo efektívne budovať svoju národnú značku.

TROŠKU TEÓRIE

Čo je National branding?

National branding, nazývaný aj národný branding, predstavuje strategický proces budovania a riadenia imidžu krajiny. Ide o komplexnú stratégiu, ktorá zahŕňa rôzne aspekty, ako sú propagovanie kultúry, cestovného ruchu, investícií, exportu a celkovej atraktivity štátu. Cieľom National brandingu je vytvoriť silnú a rozpoznateľnú identitu pre štát, ktorá ho odlíši od konkurencie a pritiahne záujem investorov, turistov a talentovaných ľudí.

Prečo je National branding pre Slovensko dôležitý?

V dnešnom globalizovanom svete je silná národná značka pre štát kľúčovým faktorom úspechu. Dobrá reputácia môže prilákať zahraničné investície, podporiť malých a stredných podnikateľov, cestovný ruch, zvýšiť export a posilniť medzinárodné postavenie krajiny. V prípade Slovenska, ako relatívne malej krajiny, je National branding a budovanie našej identity obzvlášť dôležité, pretože nám umožňuje efektívne súťažiť s väčšími a silnejšími ekonomikami.

Masterclass-seminár s pánmi Anholtom a Goversom mi dal cenné informácie. Obaja experti sa zhodli na tom, že kľúčom k úspešnému National brandingu je autenticita a konzistentnosť. Krajiny by sa mali prezentovať tak, aby odzrkadľovali svoje reálne hodnoty a silné stránky. Zároveň je dôležité, aby sa National branding stal dlhodobou stratégiou, ktorá bude mať podporu celej vlády a relevantných aktérov v spoločnosti.

Ako by politici mali pristupovať k National brandingu?

Politici zohrávajú kľúčovú úlohu pri budovaní National brandingu. Je dôležité, aby si uvedomovali jeho význam a aby boli aktívne zapojení do celého procesu.

To zahŕňa:

* Definovanie jasnej vízie a stratégie pre National branding

* Zabezpečenie adekvátnych finančných a ľudských zdrojov

* Vytvorenie efektívnej koordinačnej štruktúry

* Komunikáciu s verejnosťou a budovanie povedomia o National brandingu

* Podporu aktivít, ktoré posilňujú pozitívny imidž krajiny

National branding je komplexná a náročná úloha, ktorá si vyžaduje dlhodobú snahu a spoluprácu rôznych aktérov. Som presvedčená, že Slovensko má potenciál vybudovať si silnú a úspešnú národnú značku, ktorá posilní našu identitu a pozíciu vo svete. Je však dôležité, aby politici k tejto téme pristupovali strategicky a s plným nasadením pretože Slovensko si zaslúži byť relevantným hráčom na svetovom poli a s našou bohatou kultúrou, históriou a šikovnými ľuďmi máme svetu čo ponúknuť.

Zanechajte nám komentár

Predchadzajúci článok

Spravodajstvo

Otvorený list generálnemu prokurátorovi Žilinkovi

Vážený pane, na Vašom osobnom profile obmedzili ste kto môže komentovať Vaše príspevky. Obzvlášť po atentáte na Roberta Fica Spoločnosť Meta ...

Nasledujúci článok

NÁZORSpravodajstvo

V čom je problém s lex atentátom? Róbert Švec reaguje...  

Tak nám vláda schválila lex atentát s stalo sa presne to, čo sa očakávalo. Vláda nechutne zneužila atentát na Fica ...
NÁZOR

Putin o rozpade USA

Prognóza Vladimira V. Putina, prezidenta Ruskej federácie k rozpadu Spojených štátov amerických. Kapitalizmus sa vyčerpal, v ponuke nič ďalšie nemá, ...
Aktualizované 21.11. 00:24
NÁZOR

„Záchrana Ukrajiny ako štátu nie je súčasťou plánov USA“

Američania potrebujú Ukrajinu len kvôli jej prírodným zdrojom – ba čo viac, potrebujú ju bez [jej] tradičného obyvateľstva. Presne preto ...
NÁZOR

SHO aj v čase predvianočnom pomôže slovenským sociálne slabým rodinám

Slovenské Hnutie Obrody (SHO) dlhodobo pomáha slovenským sociálne slabým rodinám a to vďaka projektu Staráme sa. Adresne, už od roku 2011. ...
MOR HO!NÁZOR

Rozsah sabotáží a ekologického terorizmu dosiahol rozmerov útoku na štát

ilustračné foto: SITA Blíži sa dvadsiate výročie ohromnej ekologickej katastrofy spôsobenej Tatranskou Bórou dňa 19.teho novembra 2004. Objavujú sa k nej ...
Aktualizované 20.11. 16:51
NÁZOR

Harabin o odsúdenom Kiskovi

Štefan Harabin: „Tragédia! Daňová kriminalita sa stala výťahom k nástupu do úradu prezidenta!“ Strašné! Prečo by si mal občan vážiť ...
NÁZOR

Teória o rozpade SŠA

Rozdelenie Spojených štátov podľa Dixonovej Americká Vanga: sebanaplňujúcesa proroctvá od Jean Dixon Pamätáte si Jean Dixon? Bola to svetovo uznávaná ...
NÁZOR

Sloveni a svetová vojna 2025 - Pavol Peter Kysucký

Pavol Peter Kysucký, slovenský spisovateľ, filozof, autor mnohých filozofických kníh podáva unikátne informácie: VIDEO Berme ich vážne a nie len ...
Aktualizované 21.11. 01:25
NÁZOR

Chceli sme kapitalizmus?

 Ján Keller Keller bez cenzúry: Sociológ Jan Keller píše na okraj 35. výročia 17. novembra. Bol návrat kapitalizmu zmyslom zmien? ...
NÁZOR

AKO OSLÁVIŤ 35. VÝROČIE NOVEMBRA?

Ja, dvojitým spláchnutím na WC… A vždy pritom pomyslím na zločincov, ktorí stáli natribúnach, a na tých naivných a hlúpych, ...
NÁZOR

Spomienky na Nežnú revolúciu 1989, resp. na Nežný prevrat ́89 – 35 rokov

Na rádiu Infovojna už roky na záver okolo obeda počujeme na rozlúčku pozdrav od redaktora Norberta Lichtnera „prajem vám šťastnú ...