Ako by som reformoval FDA – Dr. Robert Malone
Dr. Robert Malone hovorí o tom, ako by reformoval FDA – Americký úrad pre potraviny a liečivá
Čo by bolo potrebné na reformu systému zdravotnej starostlivosti v USA?
Dr. Robert Malone: „Celý systém je pod kontrolu veľkých financií,“ povedal na floridskom samite o COVID v roku 2023. „V podstate Wall Street a BlackRock, State Street, Vanguard, celé toto konzorcium je pod kontrolou celej profesionálnej manažérskej kasty, ktorá nie je v skutočnosti vyškolená alebo zameraná na poskytovanie dobrej lekárskej starostlivosti, to nie je primárny cieľ,“ povedal.
Pozrite si summit Dr. Roberta Malona TU.
Surový prepis tohto rozhovoru bol kvôli prehľadnosti upravený a uvedený nižšie.
Epoch Times: Povedzme, že sa k moci dostane nový prezident, zavolá vám a povie: „Dr. Malone, chceme prepracovať systém zdravotnej starostlivosti v Amerike,“ čo by ste urobili?
Dr. Robert Malone: V poslednej dobe som mal všeobecné verzie týchto druhov kontaktov; prebieha veľa previerok s cieľom identifikovať potenciálnych kandidátov na rôzne pozície. Nekontaktujú ma ľudia spojení s Demokratickou stranou, ale kontaktujú ma ľudia, ktorí sú nezávislí alebo spojení s konzervatívnou stranou. Často prichádza otázka: „No, Robert, kde by si chcel byť v novej administratíve?“ keby som bol požiadaný, aby som slúžil. Osobne si myslím, že miesto, kde by som mohol mať najväčší vplyv, by bol FDA. Nebaví ma kultúra CDC. Myslím si, že CDC je spolitizované a pokazené mnohými rôznymi spôsobmi. Ale v prípade FDA mám dostatok skúseností, školenia v oblasti regulačnej vedy a FDA má byť organizácia založená na pravidlách s veľkou knižnicou dokumentov, usmernení atď., ktoré sú k dispozícii kríze COVID.
Čo by som chcel vidieť v rámci domény, na ktorú by som mohol potenciálne ovplyvniť, by bolo prinavrátenie integrity do tejto organizácie. A to si pravdepodobne bude vyžadovať nejaký typ právnej kancelárie, ktorá poskytuje dohľad a kontrolu nad personálom FDA, okrem vedenia, ktoré preorientuje FDA na jej hlavnú misiu, na rozdiel od jej nedávnej histórie, ktorá bola spolitizovaná, rovnako ako sa spolitizovalo CDC. FDA by mala byť úplne apolitická organizácia.
Z hľadiska HHS je to veľmi široký administratívny priestor a ja naozaj nemám záujem slúžiť v rámci HHS ako zastrešujúca organizácia. Širší kontext HHS sa týka otázok, ako je infraštruktúra Medicare, výhody, nároky a mnoho ďalších vecí, ktoré sú mimo mojej kormidlovne. Z hľadiska medicínskeho systému ako takého, čo bola vaša pôvodná otázka, je to naozaj veľký problém.
Myslím si, že cesta vpred k reforme zdravotníckeho systému môže byť informovaná pohľadom späť na históriu systému a na to, ako sa dostal do tohto bodu. Jedna z vecí, ktoré sme urobili (tu v Spojených štátoch), je umožniť, aby sa lekárska starostlivosť stala komercializovanou a vysoko ovplyvnenou veľkými financiami, takže misia zdravotnej starostlivosti bola do značnej miery vyňatá z celej rovnice a jednoducho sa zmenil do ďalšej príležitosti generujúcej príjmy so všetkými zvrátenými stimulmi, ktoré sú s tým spojené. Preto si myslím, že musíme vrátiť nemocničnú a špecializovanú starostlivosť viac k modelu, kde sa prevádzkuje so zameraním na starostlivosť o pacienta a menej so zameraním na vytváranie zisku.
Tradične veľa nemocníc v Spojených štátoch riadili neziskové organizácie a často ich riadili lekári, na rozdiel od toho, aby ich riadili profesionálni manažéri bez lekárskeho vzdelania. A tieto nemocnice neboli tak výrazne ovplyvnené poistnými zmluvami. Za posledných 20, 30 rokov sme videli, ako sa sem prisťahovalo množstvo finančných zainteresovaných strán a tieto zainteresované strany skutočne skreslili celý proces poskytovania lekárskej starostlivosti Američanom. Americký systém zdravotnej starostlivosti je teraz jednoznačne jedným z najdrahších na obyvateľa, ak nie najdrahšou zdravotníckou organizáciou na svete. Napriek tomu nevidíme výhody týchto výdavkov v zmysle zvýšenej dlhovekosti, zníženia počtu chorôb a úmrtnosti zo všetkých príčin. Takže nedostávame dobrú hodnotu. V skutočnosti Dr. Califf, súčasný šéf FDA, nedávno zverejnil na X, že v Spojených štátoch došlo k prudkému poklesu priemernej dĺžky života, pričom sa nezaoberal žiadnou z možných príčin tohto poklesu.
Systém sme zdeformovali do takej miery, že z lekárov sa v podstate stali služobníci. Celý systém sme dali pod kontrolu veľkých financií, v podstate Wall Street a BlackRock, State Street, Vanguard, celé to konzorcium, a pod kontrolu celého profesionálneho manažérskeho obsadenia, ktorý nie je v skutočnosti vyškolený alebo zameraný na poskytovanie dobrej lekárskej starostlivosti. To nie je primárnym cieľom nášho súčasného medicínskeho systému. Primárnym cieľom je zarábať peniaze. Musíme zmeniť tieto stimuly, štruktúru stimulov a preorientovať lekársku starostlivosť na pacienta. A to si môže vyžadovať nejaké radikálne zmeny, pokiaľ ide o používaný model odmeňovania, a prebiehajú experimenty o tom, ako to urobiť, vrátane crowdsourcingu na zdravotné výdavky.
Myslím si, že v súvislosti so systémami alternatívnej lekárskej starostlivosti v súčasnosti prebubláva veľa vecí a tieto alternatívne modely je skutočne potrebné preskúmať. A myslím si, že federálna vláda by dobre poslúžila na to, aby prehodnotila politiku týkajúcu sa zákona o dostupnej starostlivosti, ktorý, ako sa ukázalo, nie je taký dostupný a nevedie k veľmi dobrej starostlivosti. Myslím si, že je to veľký problém, ktorý opäť presahuje moju hlavnú kompetenciu. To sú len myšlienky týkajúce sa vašej väčšej otázky, ako prepracovať systém „zdravotnej starostlivosti“ v Amerike. Keď prekročím vašu väčšiu otázku, radšej by som sa zameral na to, ako si odhryznúť z jablka menšie sústo a venovať sa niečomu, na čo si myslím, že ja osobne by som mohol mať pozitívny vplyv.
Takže to je miesto, kde som práve teraz, pokiaľ ide o premýšľanie o tomto a premýšľanie len o tom, čo by sa dalo urobiť reformou FDA, keď o tom píšem, čo je to, čo začíname brať na vedomie, keďže dokončujeme knihu, pracujeme nad nominálnym názvom novej knihy, máme čo do činenia s Psywar, Sovereignty a Rogue Government (psychologická vojna, suverenita, darebná vláda).
A potom mám ďalšiu knihu, ktorá je v rukách federálneho vyšetrovateľa, ktorý má naozaj potvrdenky, hlboké znalosti o tom, čo sa tu udialo v DC Insider. Teším sa na spoluprácu s ňou na tejto knihe. Myslím, že by to mohlo byť dôležité. A potom, ako som už povedal, sa sústredím na to, čo by sa dalo urobiť pre reformu FDA.
Nakoniec je tu ďalšia kniha, ktorá sa chystá riešiť spätnú väzbu, ktorú neustále počúvame od našich čitateľov. Chcú počuť viac o skúsenostiach, ktoré sme s Dr. Jill Glasspoolovou-Maloneovou zažili v manželstve, usadlosti, farmárčení a všetkých podobných veciach. Naši čitatelia substackov naozaj milujú celé toto diskusné vlákno.
Epoch Times: Áno. Moja žena miluje tie, kde hovoríte o tom, ako sa staráte o kone.
Dr. Robert Malone: Ďakujem, teší ma to. Ako pisatelia dennej substackovej publikácie vnímate problém, že ľudia sú vyčerpaní všetkou negativitou, ktorá je spojená s vládnou korupciou a krízou COVID. Je to ohromujúce. A čitatelia môžu byť vyčerpaní tým, že sa neustále zameriavajú na COVID. Potrebujú prestávku. A my ako autori potrebujeme pauzu, neradi vytláčame tieto kontroverzné veci každý deň.
Epoch Times: Šírenie strachu.
Dr. Robert Malone: Áno. Neznášam porno strachu a šírenie strachu. Snažíme sa byť dobrými analytikmi a prinášať vhľad do tejto situácie a pomáhať ľuďom pochopiť, čo vidíme, ale jednoducho to nie je dobré. Nie je zdravé prehnane sa sústrediť na negatíva bez toho, aby sme si oddýchli my a aj naši čitatelia.
Epoch Times: Šialená otázka. Existuje spôsob, ako môžeme postaviť zlatý most, že všetky tieto vládne agentúry, na ktoré sa nepozerá veľmi pozitívne, môžeme postaviť zlatý most, po ktorom sa budú môcť vrátiť, aby sme ich mohli prebudovať, reštrukturalizovať? …alebo možno…
Dr. Robert Malone: Myslím, že hlavnou otázkou je, či ich musíme spáliť do tla (metaforicky)?
Epoch Times: Správne.
Dr. Robert Malone: Môžu byť reformované? Alebo treťou možnosťou, ktorá sa často presadzuje v stratégii riadenia organizácie, je vybudovať paralelnú organizáciu do bodu, keď je dostatočne funkčná, a vtedy môžete dekonštruovať tú, ktorá sa stala poškodenou alebo kontraproduktívnou, a nahradiť ju novou. Jeden z hlavných problémov federálnej vlády USA, s ktorým zápasíme, zahŕňa základné aspekty kultúry DC. Naozaj sa mi páči kniha Kasha Patela o vládnych gangstroch. Pretože jeho skúsenosti sú paralelné s mojimi skúsenosťami pri riešení DC kultúry počas mnohých desaťročí. A týka sa to najmä toho, čo som zažil za posledné tri roky, samozrejme v menšom meradle ako to, o čom hovorí, že sa to stalo s ruským príbehom o tajnej dohode, dokumentom Steele a toľkými ďalšími vecami, do ktorých bol hlboko zapojený pri vyšetrovaní. Ale kultúra, o ktorej hovorí, je veľmi známa mne aj ostatným mojim kolegom. Reformovať túto kultúru bude veľmi ťažké.
A termín, ktorý používa v celej tejto knihe na opis tejto kultúry, je hlboký stav (hlboký štát – Deep state). A hlboký stav nie je to isté ako administratívny stav. Hlboký stav je táto temná matica združení a pridružení, pod záštitou Atlantickej rady a mnohých ďalších organizácií, ku ktorým patrí napríklad veľká časť korporátnych médií. A aby toho nebolo málo, máme tu napríklad jasnú infiltráciu spravodajskej komunity do médií. Operácia Mockingbird sa nikdy nezastavila. A jedna z vecí, na ktorú cirkevná komisia zaútočila, bola infiltrácia CIA do vysokoškolského vzdelávania a univerzít. Čo viem z osobnej skúsenosti, je úplne nekontrolovateľné. Teraz sa čoraz viac presadzuje názor, že by sme mali mať ďalšiu cirkevnú komisiu, ktorá by mohla odhaliť veľa z toho, čo sa stalo za posledné tri roky a dokonca aj predtým, pokiaľ ide o manipuláciu s informáciami a médiami, PsyOp/PsyWar, ktorá bola nasadená predtým a počas COVIDkrízy. To je dôvod, prečo je to stredobodom našej ďalšej knihy.
Vášnivo cítim, že kým nevyvedieme spravodajskú komunitu z obchodu s mediálnymi informáciami a mysľami, budeme vystavení vysokému riziku, že suverenita a volebná integrita sa stanú zastaranými pojmami. Keď je vláda ochotná a schopná nasadiť tento druh technológie na svojich občanov, celá myšlienka suverenity alebo osobnej autonómie sa stáva zastaranou. To znásobuje problém tejto kultúry „Deep State“ DC, ktorá je tak odlišná od zvyšku krajiny. Táto základná korupcia, malichernosť, súťaživosť a veľmi, veľmi egocentrické správanie, ktoré je pre DC také typické a je podporované týmito neformálnymi existujúcimi alianciami.
Ide o prostredie a kultúru, v ktorej záujmy jednotlivca a jeho osobné siete prevažujú nad záujmami národného štátu a občanov vo všeobecnosti. A kým sa to nezlomí ako kultúra, kým sa to nestane neprijateľným, nemôžeme reformovať DC, nemôžeme reformovať tieto agentúry, a to je skutočný problém.
Myslím si, že Kash Patel odvádza skvelú prácu pri vytváraní konkrétnych reformných opatrení, ktoré by sa dali prijať na ministerstve spravodlivosti a v rámci spravodajskej komunity. A do novej knihy Petra Navara som napísal kapitolu o tom, čo by sa podľa mňa dalo urobiť pre FDA. Ale toto je všetko len to, aby ste sa zaoberali, pokiaľ máte stále kultúru, ktorá verí, že je prijateľné uprednostniť záujmy kabaly a skupín jednotlivcov, ktorí pôsobia v tejto temnej sieti, nad všeobecné záujmy národného štátu.
A potom tu máme ďalšie prekrytie ľudí, ktorí už neveria v národný štát, alebo to tak aspoň vyzerá, a myslia si, že by to všetko malo byť zahrnuté pod globalistickú svetovú štruktúru vedenia a riadenia založenú na utilitaristických a malthusiánskych princípoch. A tí, ktorí tomu veria, vrátane mnohých vyškolených a zaradených do politiky a priemyslu USA Svetovou ekonomickou nadáciou, už naozaj nekonajú v záujme Spojených štátov ako národného štátu. Mnohokrát sú ovplyvnení, a tak máme veľké problémy.
Takže sa pýtate: „Môžeme vytvoriť zlatý most, ktorým by sme sa vrátili do lepších časov“ (ak niekedy skutočne existovali), v ktorých by tieto sily nepôsobili? Neviem, aký by to bol čas. História operácie Mockingbird siaha do roku 1942 v OSS. „Deep State“ a úloha CIA a spravodajskej komunity pri aktívnom formovaní verejnej mienky odzrkadľujú hlboké kultúrne trendy, ktoré boli budované okolo našej spravodajskej komunity a elít už viac ako storočia. A tieto elity „Deep State“ sa v Spojených štátoch čoraz viac stávajú dedičnými. Takže si myslím, že musíme urobiť, čo môžeme, aby sme tieto agentúry zreformovali spôsobmi, ako to napríklad opisuje Kash Patel, ale obávam sa, že to budú dočasné a prechodné zmeny, kým sa nezreformuje základná kultúra DC.
Epoch Times: A aby sa kultúra reformovala, hodnoty, ako ste spomínali, musia byť reformované. A hodnoty možno reformovať iba v srdci a mysli jednotlivcov.
Dr. Robert Malone: Súhlasím. Obávam sa, že nič z toho sa nemôže stať, kým nedôjde ku katastrofálnemu zlyhaniu, ktoré bude pravdepodobne nejakým spôsobom poháňané financiami, tento explodujúci federálny dlh, ktorý nevykazuje žiadne známky obmedzení. To nie je udržateľné. A obávam sa, že to bude eventuálny spúšťač nejakého celosystémového katastrofického zlyhania, ktoré si vynúti reorganizáciu vlády Spojených štátov, ako sa to stalo historicky pri prechode od Sovietskeho zväzu k súčasnému Rusku, ku ktorému došlo v mnohých východoeurópskych krajinách národov, čo sa stalo v Poľsku, Českej republike atď. Že možno bude musieť prísť obdobie veľkej krízy, aby mohla nastať skutočná reforma. A s veľkou krízou, ako je táto, prichádza nepokoj, riziko, všetky možné nepriaznivé dôsledky vrátane vojny. Nechcem znieť ako alarmista, ale obávam sa, že sa nemôžeme dostať k reformám, ktoré potrebujeme, a ku kultúrnej zmene, ktorú potrebujeme, kým nenarazíme na jednu z týchto hraníc udalostí, nech už bude táto hranica akákoľvek.
Epoch Times: Ak by ste mali prebudovať FDA, na akých princípoch by ste ju postavili?
Dr. Robert Malone: „Otáčavé dvere“ medzi FDA a Pharma musia byť zastavené. Napríklad v jednom základnom príklade citovanom v nedávnom článku Daily Mail (čudné, že to muselo vyjsť v britskej tlači) sa ukázalo, že dvaja z kľúčových recenzentov (jeden je primárnym vedeckým recenzentom, druhý je vedúci klinický recenzent) balíka údajov o očkovaní na núdzové použitie Moderna COVID-19, krátko po udelení EUA opustil FDA a pripojil sa k Moderne za veľmi vysoký plat. To je vraj nezákonné. Predpokladá sa, že bude minimálne jednoročné obdobie, obdobie na rozmyslenie po tom, ako opustíte vládu, aby ste sa vrátili do rovnakého odvetvia, najmä s novým zamestnávateľom, ktorého ste predtým regulovali.
Tento druh otočných dverí je nekontrolovateľný v celej vláde, ale s tým musia byť spojené sankcie a musíte mať infraštruktúru právnikov, ombudsmana, aby ste to odstránili, aby ste vykonali audit dodržiavania zákona FDA.
Je tu aj tento zásadný problém, že FDA čoraz viac kapitalizuje samotná Pharma. Takže to je ďalšia zásadná reforma, ktorá sa musí uskutočniť. Pamätajte, že logika tu bola, že „No, prečo by mala verejnosť platiť za náklady na reguláciu a hodnotenie nových liekov, ktoré budú generovať zisk pre Pharma? Prečo to nezaplatí Pharma?“ Čo sa môže stať? Dobre, a teraz vieme, čo sa môže stať; FDA sa stáva zajatcom svojho finančníka, ktorým je teraz Pharma.
Myslím si, že občania USA v tomto kompromise nezískali dobrú hodnotu, a to treba realisticky prehodnotiť. Ak chceme mať bezpečné a účinné lieky a chceme dostať farmaceutický priemysel do úzadia, budeme musieť zaplatiť za vybudovanie infraštruktúry, ktorá ich udrží na správnej ceste a riadne regulovať. Okrem toho tvrdím, že korupcia, ktorá bola teraz odhalená na FDA počas posledných troch rokov krízy COVID, ale existuje oveľa dlhšie, zásadne ohrozila celý biofarmaceutický komplex v Spojených štátoch. Keď sa nad tým zamyslíte, našimi hlavnými konkurentmi v tomto dôležitom hospodárskom priestore sú India a Čína. A zvyšok sveta bol ochotný kupovať americké biofarmaceutické produkty z veľkej časti kvôli argumentu, že FDA bol popredným regulačným orgánom na svete. Teraz sa ukázalo, že integrita a objektivita FDA je ohrozená.
A prečo by teda národné štáty, nieto spotrebitelia, nemohli ísť zaobstarať si svoje produkty do Číny a Indie? Kedysi to bolo: „No, to sú skorumpované organizácie. Musíme sa obrátiť na nepodplatiteľnú FDA.“ V našom zhone s vytláčaním týchto produktov sme ohrozili reputáciu FDA a tým aj celého amerického biofarmaceutického komplexu. Obetovali sme to na oltár krátkodobej účelnosti. A tým v podstate dávame Indii a Číne významný priemyselný sektor. Je teda jasné, že FDA musí byť reformovaná. Je zrejmé, že logika, že by sme mali prinútiť farmáciu, aby využila hodnotenie FDA, bola nepremyslená. Je tu spätná väzba, neúmyselné dôsledky, ktoré sa budú musieť riešiť zásadnými zmenami v politikách a postupoch FDA.
Okrem toho sa musia presadzovať pravidlá a predpisy týkajúce sa zapojenia federálnych zamestnancov do partizánskych aktivít a musia sa posilniť pravidlá a predpisy o zatváraní týchto otočných dverí, ktoré existujú v mnohých federálnych agentúrach, ale najmä v FDA. Ako to urobiť, je skutočnou výzvou, pretože chcete zachovať schopnosť jednotlivcov mať slobodu v zamestnaní a zároveň zabrániť tomu, aby veci ohrozovali verejný záujem.
Sú tu aj ďalšie aspekty, ktoré súvisia s vyšším vedením FDA a Senior Executive Service, toto jadro stálych zamestnancov, ktorí riadia federálnu byrokraciu. To treba zmeniť. A návrh plánu F pána Trumpa, kde by ste všetkých týchto vyšších federálnych zamestnancov preradili do novej zamestnaneckej kategórie, ktorá by umožnila výkonnému riaditeľovi zamestnať ich viac ako „ľubovoľných“ zamestnancov a prepustiť ich z dôvodu bez toho, aby museli prejsť dvoma rokmi legálnych prešľapov je ďalšou veľkou reformou. Ale to je na strane trestu. To je palica a mrkva, ktorá by podnecovala dobré správanie, tam bohužiaľ nie je. Myslím si, že musíme oveľa viac premýšľať o tom, ako odmeňovať a uznávať dobré správanie, integritu a pravdovravnosť v FDA, CDC aj v iných regulačných činnostiach, a zároveň vytvoriť palicu, schopnosť brať ľudí na zodpovednosť a ukončiť ich pracovný pomer.
V rámci stálej byrokracie, Senior Executive Service (SES), vznikol postoj, že volení úradníci sú len dočasní zamestnanci a SES a stála byrokracia sú tí, ktorí v skutočnosti riadia federálnu vládu. Z toho pramení celé toto elitárske správanie, že sa naozaj nemusia zodpovedať občanom. V skutočnosti nemusia niesť zodpovednosť za dodanie produktov, dodanie pracovného produktu. Môžu si dovoliť pomaly chodiť a čakať, kým príde nová administratíva alebo čokoľvek iné. To musí prestať. A veľa z toho súvisí s politikou zamestnanosti. Služba senior manažérov bola vytvorená pred desiatkami rokov.
Ďalší základný problém súvisí s právnym postavením Chevronovej úcty, o ktorej (povráva sa, že) počas tohto súčasného súdneho obdobia môže Najvyšší súd dobre podniknúť pokus o reformu. Úcta k Chevron bola zavedená prípadom Najvyššieho súdu v roku 1984, ktorý v zásade stanovil, že administratívne agentúry majú definitívne odborné znalosti a sú odborníkmi vo svojich oblastiach pôsobenia.
Toto stanovisko Najvyššieho súdu umožnilo toto rozšírenie jednostrannej nelegislatívnej tvorby práva zo strany správneho štátu a SES. Ale je to tiež to, čo umožňuje logiku, že keď FDA povie, že je to bezpečné a efektívne, prejde im to, že to len povedia. Nemusia dokumentovať, čo predstavuje „bezpečné a efektívne“, nemusia byť podrobené externej kontrole atď. Rozhodnutie Najvyššieho súdu Chevron z roku 1984 je kľúčovým problémom celej federálnej byrokracie.
Funkčne sa od tohto rozhodnutia z roku 1984 skutočne stalo, že zákonodarná moc aj súdnictvo delegovali právomoc na výkonnú moc, v rámci ktorej sídli správny štát. To je dôvod, prečo teraz máme túto hyper vyvinutú exekutívu na steroidoch, ktorá dominuje všetkému – pretože zákonodarca a súdnictvo v podstate ustúpili a nechali ich prevziať moc. To nie je správna rovnováha vlády, ktorá bola pôvodne zabudovaná do ústavy. Medzi tromi zložkami vlády má byť neustále dynamické napätie. Sú to rovnocenné vetvy. Rozhodnutie o rešpektovaní Chevron sa preto musí prehodnotiť.
Musia sa prehodnotiť aj pravidlá zamestnávania, ako napríklad plán F, aby sa skončili tieto zvrátené stimuly. Povaha financovania FDA spoločnosťou Pharma nefunguje a Kongres musí trvať na vykonávaní svojej funkcie auditu a dohľadu. Vynakladajú sa peniaze správne? Sú pracovné produkty v súlade s tým, čo bolo zámerom v legislatíve, ktorá umožnila FDA v prvom rade? Musíme sa tiež skutočne pozrieť na celý tento proces povolenia na núdzové použitie (EUA). Je zrejmé, že ide o nastavenie pre korupciu a tiež neslúži dobre verejnosti. V dôsledku flexibility a nedostatočnej zodpovednosti poskytnutej FDA a DoD v rámci EUA verejnosť nemala informovaný súhlas.
Veľa vecí sa vyhlo logike, že máme zdravotnú pohotovosť, ktorá pri spätnom pohľade v skutočnosti zdravotnou pohotovosťou nebola. A to sa potom použilo na ospravedlnenie toho, čo sú pri spätnom pohľade jasne autoritárske politiky: jednostranné, svojvoľné a vrtošivé správanie. A tak je to ďalší bod, ktorý sa naozaj musí prehodnotiť.
A FDA musí fungovať autonómne apolitickým spôsobom a nesmie byť infiltrovaná spravodajskou komunitou so svojimi agendami alebo ministerstvom obrany so svojimi agendami. FDA musí fungovať a existovať ako nezávislý subjekt a poskytovať autonómnu funkciu dohľadu na zabezpečenie čistoty, identity, účinnosti liekov, biologických látok a potravín.
A tak je tu krátky zoznam vecí FDA.
Úplné video z rozhovoru nájdete na tomto odkaze na Epoch TV .
Zanechajte nám komentár