Súboj SVETOVÝCH ELÍT s OBČANMI – „Caesarizmus superbohatých“
PETR ROBEJŠEK: Ako prebieha súboj elít s občanmi, prečo ten nepokoj v Európe a protesty poľnohospodárov a prečo Green Deal pomaly končí?
Prečo si myslia, že premôžu prírodu?
Koľko miliónov ľudí sa chce vyhnúť vojne na Ukrajine?
Aký je vývoj západnej kultúry a čo je technofeudalizmus?
Ako sa technológia obracia proti ľuďom? Technológie slúžia alebo pohlcujú? Aké sú technologické vízie z Davosu?
Akou dekadenciou prechádza spoločnosť?
Čo je princíp dejín?
Čo je princípom pokroku?
Ako sa vymknúť zo systému?
V akom stave sa nachádza západná spoločnosť? Prečo je taký nepokoj v Európe a prečo prebiehajú protesty poľnohospodárov?
Prečo si veľkí politici myslia, že mier sa dá dosiahnuť vojnou?
Ako by mala prebiehať diskusia o novom systéme?
Rozhovor s ekonómom a politológom pánom Dr. Petrom Robejškom:
Inovace Republiky
Hovoril Peter Robejšek, nezávislý analytik, poradca a kouč. Špecializuje sa na analýzy a prognózy hospodárskeho a politického vývoja, poradenstva pre podnikateľov a politiky resp. workshopy k téme rozhodovania.
Odmietnite zvrátený pokrok
Dlhé desaťročia bolo z pohľadu obyčajného človeka nové lepšie ako staré a vyplatilo sa to mať rýchlo. Lepší život naňho priateľsky kýval z budúcnosti a cesta k nemu sa právom volala pokrok. A ten je tradične považovaný za princíp ľudských dejín. Ako je to dnes?
Všimli ste si, ako politici, médiá a tzv. experti náramne súznia v tom, čo je pokrokové? Len náhodne: politická korektnosť, elektronické voľby a tiež peniaze, uhlíková stopa, povinné očkovanie, určovanie vášho jedálnička, spôsob vykurovania budov, poháňanie vozidiel, klíma nech to stojí čokoľvek, solidarita s kýmkoľvek, len nie s vlastnými, dátové schránky atď. atď.
Všimli ste si, že vás tento „pokrok“ stojí peniaze, námahu a slobodu a že sa vám samotným najneskôr od roku 2020 vedie stále horšie?
Spoločenský pokrok je považovaný za princíp ľudských dejín, ale na začiatku 21. storočia síce zažívame bezpríkladný rozvoj techniky, ale zároveň pokus svetovej finančnej šľachty vziať, národom práva vybojované už vo francúzskej revolúcii koncom 18. storočia. S chválou pokroku na perách chce svetová superelita strhnúť ľudstvo späť do feudalizmu a uvaliť na ne techno-nevoľníctvo.
Technofeudalizmus je zvrátený pokrok a v budúcnosti narazí ten, kto ho bude hľadať pred sebou, buď na stožiari G5 alebo do šedivej steny kotercov na bývanie pre obyvateľov 15 minútových miest, ktorí za bariérami z QR-kódov čakajú, až umelá inteligencia rozhodne, že ich uhlíková stopa je už veľmi dlhá a vypne im prísun tepla, vody, syntetickej zábavy a potravy.
Prečo asi vrchnosť s takým elánom elektronizuje naše životy? Poviem vám to. Pretože nedokáže ani demokraticky vládnuť, ani vytvárať blahobyt pre všetkých. Jednoducho si nevie poradiť so zložitosťou sveta, ktorý vytvorila. A preto sa vládnuca kasta rozhodla ukončiť éru masového konzumu a postupne zabaviť majetok stredných a nižších vrstiev a posvätiť to pohanským eko-náboženstvom.
Takže princíp ľudských dejín nie je spoločenský pokrok, ale boj medzi elitou túžiacou po absolútnej moci a ľudstvom brániacim svoju slobodu. Tento boj sa prelína dejinami a mení sa len jeho intenzita, kulisy a rekvizity. Vo francúzskej revolúcii 18. storočia vyhralo celé ľudstvo a teraz mu hrozí prehra.
Môžeme si za to sami, pretože sme dopustili, aby konzumizmus ovládol naše myslenie tak, že „kúpime“ všetko. Nielen tovar ale aj vynútenú starostlivosť o naše myslenie, správanie a zdravotný stav a dokonca aj šikanovanie a ponižovanie. Ako to, že sa skoro nikto nepýta, či je sieť 5G naozaj nepochybne prospešná technická novinka? Drvivá väčšina ľudí ju hodnotí iba podľa evanjelia modernity; nová, rýchla, pokroková a preto dobrá. To isté si väčšina myslí o automatických balíkovniach na každom rohu, internetových nákupoch s dovozom, samoobslužných elektronických pokladniach v supermarketoch alebo o elektronických peniazoch. „Život je tak predsa pohodlnejší“, povedia vám s ľstivým úsmevom. Lenivosť ľuďom znemožňuje pomyslieť na to, že by mohlo ísť o vznikajúcu infraštruktúru pracovného tábora, s prídelovým systémom a obmedzenými vychádzkami.
Aby ste v budúcnosti nemuseli znova robiť revolúciu, ako Francúzi v 18. storočí, tak sa musíte zbaviť zvráteného pokroku. A ak chcete mať pokrok zase pred sebou, tak stačí vydať sa správnym smerom a vrátiť sa k podstate európskej civilizácie. Prvé čo k tomu potrebujete je individualistické a sebavedomé slovíčko „nie“, ktorým vystriedate konzumistické a stádové „áno“.
Aby ste v budúcnosti nemuseli znovu robiť revolúciu, ako Francúzi v 18. storočí, urobte dnes novoročné predsavzatia o nepohodlnosti. Čo si takto sľúbiť, prestať používať nakup cez internet a dovoz do bytu, neplatiť na samoobslužných pokladniach v supermarketoch, nepoužívať automatické balíkovne, používať zase hotovosť, nechať si ešte ďalší rok starý mobil, stretávať sa priateľmi menej často, ale za to iba osobne?
Áno, to znamená nepohodlie a stojí vás čas a peniaze. Utešovať vás môže, že vaše nepohodlie je veľmi nepohodlné techno-systému, ktorý nie je váš priateľ. Jeho cieľ je totálna elektronizácia vášho života. A tá nie je nič iné, ako vytváranie infraštruktúry pracovného tábora, s obmedzenými vychádzkami. A čo si teda „naložiť“ ešte jedno predsavzatie; a získať tento rok na svoju stranu ďalších desať ľudí?
A nikdy nezabudnite toto:
Kedykoľvek sa budete rozhodovať o tom, po čom túžiť, či, kde a čo nakupovať, na čo a na čom sporiť, koho počúvať, čítať alebo voliť a v čo veriť, tak sa riaďte podľa
štyroch pravidiel oslobodenia:
1. Pomalé je lepšie ako rýchle
2. Lokálne je lepšie ako globálne
3. Osobne je lepšie ako elektronicky
4. Vlastné je lepšie ako cudzie
Zanechajte nám komentár